Poleć znajomym

Zdrowe odżywianie w ciąży

Autor: , 26 czerwca 2013 w Ciąża, Komentarze (4) »

Dodatki stosowanie przy produkcji różnych produktów spożywczych są zatwierdzone przez odpowiednie instytucje, jednak liczne kontrole wykazują, że ich dopuszczenie oraz ilość nie koniecznie służą naszemu zdrowiu. Teraz kiedy jesteś w ciąży szczególnie powinnaś uważać na to co jesz.

Fast food

Odżywiając się w tych miejscach powinnaś bardzo uważnie dokonywać wyboru. W większości oferowanych posiłkach jest duża ilość glutaminianu sodu. Jest również spora ilość substancji chemicznych, a niestety nie masz możliwości sprawdzenia jakich. Oczywiście są też dobre bary szybkiej obsługi w których możesz się stołować co jakiś czas. Wybierając posiłek unikaj majonezu, pizzy z podwójnym serem, smażonych kurczaków, frytek. Dania te dostarczają zbyt dużą ilość tłuszczu a za mało witamin i minerałów.

Sushi

Na czas ciąży musisz z rezygnować z jedzenia surowych ryb i surowych owoców morza. Nie oznacza to unikania ulubionych restauracji orientalnych, gdyż oferują one znacznie więcej dań. Możesz wybrać klopsiki z ugotowanej ryby, warzywami. Do przyprawiania wybieraj sos sojowy o niskiej zawartości sodu.

Substancje chemiczne w produktach

Wszystko co jemy zawiera związki chemiczne. Nie wszystkie są szkodliwe, a niektóre nawet korzystne. Środki „naturalne” są lepsze niż sztuczne, chociaż też mogą być szkodliwe. Przykładem może być naturalny cukier i miód, które to są łączone z cukrzycą. Tłuszcze, jajka, masło z kolei są przyczyną chorób serca. Nie można jednak popadać w obsesję zdrowego jedzenia. Większość kobiet, które nie przestrzegają tzw. zdrowej diety, rodzi zdrowe dzieci. Przy fanatyczne ostrożności unikniesz ryzyka w odżywianiu, jednak zafundujesz sobie dodatkowy stres.

Jeśli jednak chcesz wyeliminować ryzyko zwracaj uwagę na:

  • jedz jak najmniej przetworzonej żywności

  • jedz dużo zielonych i żółtych warzyw , które to zawierają ochronny beta-karoten, oraz inne owoce i warzywa zawierające duże ilości fitochemikaliów

  • unikaj potraw zbyt słodkich i słonych

  • gotuj ze świeżych lub mrożonych składników, unikniesz wtedy wielu wątpliwych dodatków nie jedz dużych ryb: rekina, miecznika, makreli królewskiej – ryby te zawierają silne stężenie rtęci. Wystrzegaj się również ryb złowionych w zanieczyszczonych zbiornikach.

  • unikaj pokarmów typu salami, frankfurterki, mięso konserwowane, wędzone ryby i mięso, zawierają azotany i azotyny, w tym azotan sodu.

  • unikaj produktów sztucznie barwionych

  • przy gotowaniu nie używaj sztucznych aromatów np. glutaminianu sosu

  • jeśli to możliwe kupuj mięso, jajka, warzywa od rolników

  • uważnie czytaj etykiety na opakowaniach produktów, zwracaj uwagę na zawartość środków chemicznych jak również datę przydatności do spożycia

  • podczas zakupów unikaj ryb, mięsa, jaj, nabiału, które nie są należycie chłodzone bądź trzymane w lodzie. Unikaj produktów, które wykazują znamiona uszkodzenia, wybrzuszonych, zardzewiałych, zniekształconych puszek.

Jeśli podczas zakupów lub jedzenia w restauracji masz jakiekolwiek wątpliwości to po prostu nie kupuj tego lub nie zamawiaj. Zatrucie pokarmowe jest bardziej szkodliwe dla ciebie niż dla twojego dziecka. Jeśli jednak po zjedzeniu czegoś masz wymioty, biegunkę, skontaktuj się z lekarzem.

Tagi: odżywianie w ciąży, zdrowe odżywianie w ciąży, dieta w ciąży, ciąża

Podobne artykuły:

  • Konkurs: Zdrowa kuchnia, zdrowe dziecko

    Konkurs: Zdrowa kuchnia, zdrowe dziecko

    Epidemia otyłości jeszcze nie dotknęła polskich maluchów, ale jest już sporo sygnałów, że taki problem może się pojawić. Chcemy poruszyć temat zdrowego żywienia dzieci, a mamy biorące ... Więcej »

  • Waga w ciąży

    Waga w ciąży

    Przybieranie na wadze w ciąży jest sytuacją zupełnie normalną, choć trzeba powiedzieć, że jedne kobiety tyją więcej, inne mniej. Trzeba więc utrzymywać odpowiednią masę ciała, aby po ... Więcej »

  • Witaminy dla kobiet w ciąży

    Witaminy dla kobiet w ciąży

    Właściwa podaż składników witaminowo-mineralnych w ciąży ma kluczowe znaczenie dla rozwoju dziecka, właściwego przebiegu ciąży, zdrowia matki, a także produkcji pokarmu i regeneracji w ... Więcej »

  • Sposoby na nudności w ciąży

    Sposoby na nudności w ciąży

    Nudności są jednym z pierwszych objawów ciąży. Dokuczają około ¾ ciężarnym kobietom. Jak sobie z nimi poradzić? Więcej »

Komentarze

  1. nanu 27 czerwca 2013, 13:53

    Najważniejsze to zachowywać umiar we wszystkim i odżywiać się z głową ;)

    A co do kupowania produktów od rolników to niektórzy spryciarze kupują np jajka w supermarkecie, idą z nimi na lokalny bazar i sprzedają niby jako od swoich kur.

  2. Gatta 28 czerwca 2013, 7:20

    Nanu- tez słyszałam o tych spryciarzach :)

    co do odzywiania jedzmy to co lubimy ale głową :)

  3. Syska 28 czerwca 2013, 23:05

    Ja jadłam wszystko to co mi podpowiadał organizm. Pierwszy trymestr ciazy to była masakra bo tak naprawde nie wymiotowałam tylko po mc donaldzie.... A reszta to to co zjadałm oddałam.... Wiec sie stołowałam w faście .... Jadłam kilogramy czekolady i nutelli , piłam cole... Jadłam ogromne ilosci warzyw i owoców.

  4. camelkova 12 lipca 2013, 17:10

    Ogólnie jem zdrowo, ale mam jeden problem - codziennie mam ochotę na frytki, co prawda tylko i wyłącznie takie domowe, ale jednak tłuszcz jest... No i na domiar złego mam smaki na słone rzeczy i te frytki też powinnam max posolić, ale oczywiście staram się tego unikać, tylko tak odrobinę do smaku :) Mały frytkożerca we mnie siedzi :) po tatusiu ;p