Poleć znajomym

Wróć do formy po ciąży

Autor: , 21 października 2009 w Ciąża i Poród, Komentarze (3) »

Nadprogramowe kilogramy po ciąży to normalka i nie można się nimi przejmować. Należy jednak w miarę szybko zrobić ze sobą porządek. Podpowiadamy jak to zrobić!

Powrót do formy sprzed ciąży to bolączka wielu kobiet. Jak się okazuje nie musi to wcale być trudne i męczące. Oczywiście wysiłek jest konieczny, ale jak wiadomo bez pracy nie ma kołaczy.

Sport to zdrowie

Zastanawiasz się kiedy możesz po porodzie wrócić do ćwiczeń fizycznych? Jeśli poród przebiegał poprawnie, a Ty dobrze się czujesz, to już na drugi dzień możesz się delikatnie gimnastykować!

Teraz cały swój czas spędzasz z dzieckiem w domu, więc nie ma mowy o klubach fitness i siłowniach. Ale od czego są płyty DVD z ćwiczeniami? Kiedy maluszek śpi poświęć sobie choćby 30 minut dziennie na dywanie i ruszaj się! A kiedy dziecko będzie już miało 3-4 miesiące to możecie ruszać razem na basen.

Systematyczna pielęgnacja to podstawa

Niestety po ciąży musimy zmagać się z rozstępami, cellulitem, obrzękami i wszystkim, czego każda kobieta chciałaby uniknąć.

Pomocne będą oczywiście ćwiczenia - to głównie one zlikwidują cellulit - ale ważna jest także pielęgnacja. Pod prysznicem wykonuj masaże, do których wykorzystuj urządzenia dostępne we wszystkich drogeriach. Pamiętaj także o regularnym peelingowaniu ciała dwa razy w tygodniu oraz kończeniu kąpieli zimnym prysznicem.

Do pielęgnacji dobierz odpowiednie kosmetyki, które będą zwalczać konkretne problemy. Możesz pokusić się na te z serii dla młodych mam, ale wszelkie inne również będą dobre. Ujędrniaj biust i brzuch, stosuj kremy przeciw rozstępom, a pupę i uda smaruj balsamami antycellulitowymi.

A co na talerzu?

Dieta kobiety karmiącej musi być pełnowartościowa i nie możesz ograniczać spożywanych kalorii. Odżywiaj się natomiast racjonalnie, unikaj słodyczy, ostatni posiłek zjadaj o 19 i przede wszystkim jedz regularnie - niewielki porcje, a pięć razy dziennie. Taka konsekwencja z pewnością przyniesie rezultaty!

Tagi: forma, forma sprzed ciąży, forma po ciąży, ćwiczenia, pielęgnacja

Podobne artykuły:

  • Jak wrócić do formy po porodzie?

    Jak wrócić do formy po porodzie?

    Powrót do formy po porodzie opiera się na tych samych zasadach, co w przypadku osób, których świat nie stanął właśnie na głowie. Dieta, ćwiczenia i pielęgnacja to podstawy, jednak ... Więcej »

  • Dolegliwości podczas ciąży - jak im zaradzić?

    Dolegliwości podczas ciąży - jak im zaradzić?

    Ciąża jest pięknym, ale i trudnym stanem dla kobiety. Nudności, zgaga, mdłości, obrzęki - to typowe dolegliwości. Podpowiadamy jak im zapobiegać i jak im zaradzić. Więcej »

  • Ciąża w łóżku

    Ciąża w łóżku

    Ciąża to nie choroba, ale czasem musisz poleżeć w łóżku, albo po prostu odpocząć, by uniknąć pewnych komplikacji. Najczęściej na początku lub pod koniec ciąży. Sprawdź, kiedy to ... Więcej »

  • Ciąża wysokiego ryzyka

    Ciąża wysokiego ryzyka

    Ciążą wysokiego ryzyka określa się każdą ciążę, która przebiega nieprawidłowo lub ciążę u chorej kobiety. Do najczęstszych chorób zagrażających ciąży należy nadciśnienie, Więcej »

Komentarze

  1. annamariamarszalek 26 stycznia 2014, 21:31

    Systematyczna pielęgnacja to podstawa, zgadzam się +diety, ale teraz wyczytałam w blogu o body wrappingu- http://cellulitowo.pl , przekonały mnie wpisy, dokupię krem na http://naturica.pl bo jest to wskazane i spróbuję, bo to co wyżej opisaliście to już wypróbowuję od dwóch lat, nie widać zbytnich efektów :(

  2. emilcia 30 października 2015, 10:06

    wiadomo, ze jak dziecko przychodzi na swiat to nie mamy zbyt wiele czasu, chodze z wozkiem na spacery, w wieczorami masuje cialo Szczotka Brista od polskiego producenta, ujedrniam swoje cialo

  3. zkruczka 15 maja 2018, 20:47

    Dla mam i dla każdego kto potrzebuje pomocy- szczerze polecam dietetyka Pana Igora Mieńkowskiego. Zostawiam Wam adres jego strony ^^ http://igortreneronline.pl