Poleć znajomym

Jak wrócić do formy po porodzie?

Autor: , 6 czerwca 2012 w Fit Mama, Komentarze (19) »

Powrót do formy po porodzie opiera się na tych samych zasadach, co w przypadku osób, których świat nie stanął właśnie na głowie. Dieta, ćwiczenia i pielęgnacja to podstawy, jednak świeżo upieczone mamy muszą realizować je w nieco odmienny sposób.

Przez pierwszych kilka miesięcy twoja dieta będzie w dużym stopniu uzależniona od sposobu karmienia i tolerancji pokarmowej malucha. To nie czas na niskokaloryczne diety - potrzeba ci energii i szerokiej gamy składników odżywczych (Dieta mamy karmiącej). Karmienie i tak prawdopodobnie "wyssie" z ciebie sporo nadprogramowej wagi.

To z kolei oznacza, że skóra będzie potrzebowała wyjątkowo czułej troski, by dostosować się do szybko zachodzących zmian. Naprzemienne prysznice, masaże rękawicą sizalową, regularny peeling i kosmetyki przeznaczone dla mam to twoi niezawodni sprzymierzeńcy. Tutaj znajdziesz kilka rewelacyjnych pomysłów na domowe kosmetyki:

Jednak nic, absolutnie nic nie zastąpi ćwiczeń fizycznych. Tu sprawa też nie jest prosta, bo młode mamy rzadko mogą pozwolić sobie na częste wizyty w siłowni czy godzinny jogging. Na szczęście, dzieciom zdarza się zapadać w sen:) Wtedy wystarczy odpowiedni zestaw ćwiczeń, skupiających się na wszystkich tych częściach ciała, które są szczególnie narażone na zmiany w czasie ciąży i po porodzie.

Poniżej prezentujemy taki właśnie kompleksowy zestaw. Nie jest trudny ani forsowny i nie zajmie wam dłużej niż kwadrans. A gdy was skarb się obudzi, możecie kontynuować ćwiczenia razem!

Jak wam się podobają te ćwiczenia? Jesteście w stanie wygospodarować 10 minut kilka razy w tygodniu?

Tagi: ćwiczenia z dzieckiem, ćwiczenia po porodzie, powrót do formy, dieta, pielęgnacja po porodzie

Podobne artykuły:

  • Wróć do formy po ciąży

    Wróć do formy po ciąży

    Nadprogramowe kilogramy po ciąży to normalka i nie można się nimi przejmować. Należy jednak w miarę szybko zrobić ze sobą porządek. Podpowiadamy jak to zrobić! Więcej »

  • Drzemka jest niezbędna

    Drzemka jest niezbędna

    Małe dziecko potrzebuje odpoczynku w ciągu dnia. W tym czasie regeneruje siły i układa w pamięci to, czego nauczył się podczas zabawy. Co jednak zrobić, gdy smyk nie chce nawet zmrużyć oka? Więcej »

  • Jaka praca jest dla mamy?

    Jaka praca jest dla mamy?

    Zanim zostałaś mamą pracowałaś zawodowo i może Twoja praca dawała Ci wiele satysfakcji. Teraz masz najważniejszą pracę na świecie – wychowanie dziecka, ale myślisz też o tym, aby ... Więcej »

  • Nacięcie krocza - jak przyspieszyć gojenie

    Nacięcie krocza - jak przyspieszyć gojenie

    Jeszcze kilka lat temu krocze nacinano rutynowo podczas porodu, aby ułatwić dziecku wyjście na świat. Obecnie jednak położnik zrobi to tylko w razie konieczności. Po nacięciu należy ... Więcej »

Komentarze

  1. JustynaM (Gość) 6 czerwca 2012, 14:50

    Na koniec ciąży ważyłam ok. 76 kg, po porodzie karmiłam piersią po dzisiejszy dzień, nie stosowałam żadnych ćwiczeń (wystarczyło latanie przy córce ;) ), balsamów, kremów itp. Starczyło same karmienie i ważę po 8,5 miesiąca od porodu tylko 50 kg przy wzroście 165 i mam nadzieję że już więcej nie spadnie :)

  2. Mia 6 czerwca 2012, 19:27

    To faktycznie malutko. Niestety, niektóre mamy mają problem z powrotem do sylwetki sprzed ciąży, zwłaszcza jeśli już wtedy miały tu i ówdzie za dużo

  3. edyta.s 7 czerwca 2012, 9:13

    No ja mam jeszcze tu i ówdzie za dużo, ale to wszystko przez moje lenistwo:/ bo niby Mała śpi w dzień, ale akurat w tym czasie to mam do zrobienia dużo innych rzeczy, np. naczynia, pranie, obiad ugotować, albo wskoczyć na fm :D zawsze sie znajdzie coś ciekawszego do roboty niż ćwiczenia.. :( dobrze że chodzę dużo z nią na spacerki bo wyglądałabym teraz jak 3-drzwiowa szafa :)

  4. Dynamitka1 8 czerwca 2012, 13:40

    Edyta.S dokladnie wiem o czym piszesz ;)
    Justyna M. ja tak samo co Ty wazyłam 76kg teraz waze ok 60.. do wagi wyjsciowej brakuje mi 5 kg niby mineły dopiero 2mc ale jak patrze na kolezanki ktore mc po porodzie wrocily do formy to mnie trafia :( mam teraz 2x wiekszy rozmiar i wszystkie ciuchy nowe musze kupowac :( niekotrzy sami z siebie chudna innym niestety tak prosto nie idzie..

  5. Paula (Gość) 11 czerwca 2012, 9:42

    A ja niestety jestem 4-mce po porodzie i waga nie spadła a wręcz przeciwnie idzie do góry :(

  6. Mia 11 czerwca 2012, 10:26

    Edyta, chodzi o to, że ćwiczenia mogą być ciekawe :) Nie wolno ich sobie obrzydzać tylko uczynić z nich oczekiwany punkt dnia. Ani się nie obejrzysz, a nie będziesz mogła bez nich żyć. Prawda dziewczyny? :) Paula, każdy organizm reaguje inaczej. Pozwól mu się regenerować jeszcze przez chwilę, a w międzyczasie regularnie ćwicz. Jeśli po zakończeniu karmienia, waga będzie rosła mimo zdrowej diety i ruchu, skonsultuj się z endokrynologiem.

  7. Just (Gość) 31 października 2012, 8:40

    Jestem miesiąc po porodzie i spadło mi 9 kg jeszcze 10,12 mi zostało, a za ćwiczenia wzięłam się wczoraj żeby wzmocnić mięśnie brzucha :D i druga sprawa- zrobić w ciągu dnia coś dla siebie, mała śpi więc do akcji :D

  8. andaluzja 31 stycznia 2013, 1:02

    Moja przyjaciółka przytyła w ciąży 50 (!) kg. Marzyła o tym, że po ciąży poćwiczy trochę i zgubi ten nadbagaż. Jednak to oraz zużycie wapnia na budowanie maluszka w jej brzuchu odwapniło jej kości u uszkodziło stawy, zwłaszcza kolanowe. Zaniknęła jej tkanka chrzęstna wyściełająca kości w stawach. Na szczęście okazało się, że jest to proces odwracalny. Musiała brać przez w sumie 3 miesiące (2 razy po 6 tygodni z przerwą) po 3 krople Vital3, preparatu z kolagenem typu II.

  9. basiulka 4 lutego 2013, 14:32

    Dla mnie zbawienna okazała się siłownia. Wieczorami tatuś z dzidziusiem w domu, a ja na bieżnie, potem inne ćwiczenia z trenerem i w rok po drugim porodzie sylwetkę miałam lepszą, niż przed pierwszym :)

  10. lovya 22 marca 2013, 9:08

    kobieta to jednak ma okrutnie ciężko w życiu co?

  11. asia000 7 października 2013, 11:06

    he he :) ciężko - ale fajnie :) Ja włąśnie urodziłam drugiego synka - miałąm cc - po 3 tygodniach zaczęłam od areobiku :) postaram się dobrz wykorzystać rok urlopu macierzyńskiego :)

  12. Fabryka Formy (Gość) 2 września 2014, 13:55

    Szanowni Państwo,
    rola sportu w naszym życiu jest nieoceniona. Wszyscy rodzice powinni znaleźć czas na odrobinę aktywności, bowiem ćwiczenia poprawiają nastrój i dodają sił niezbędnych do podejmowania codziennych wyzwań. Młodym mamom aktywność fizyczna nie tylko pozwala szybciej wrócić do formy, ale także niweluje stres, zmęczenie oraz poprawia ich samoocenę. Regularny trening, a zwłaszcza widoczne postępy sprawiają, że czujemy się coraz lepiej, nawet wtedy, gdy efekty nie są jeszcze spektakularne. Wraz z siłą fizyczną stajemy się silniejsi emocjonalnie, postrzegamy się zupełnie inaczej niż przed rozpoczęciem ćwiczeń, a endorfiny wydzielanie podczas treningu, dostarczają nam mnóstwo pozytywnej energii i radości. Dziś, by zadbać o swoją kondycję i doskonałą formę, nie musimy czekać aż nasze dziecko podrośnie. Jednym z najprostszych sposobów na wspólne, aktywne spędzanie wolnego czasu jest jazda na rowerze, która przynosi nam wiele korzyści, między innymi poprawia wydolność układu krążenia, dzięki czemu prowadzi do zmniejszenia ryzyka wystąpienia chorób wieńcowych, dodatkowo dla świeżo upieczonej mamy, jest to doskonały sposób na spalenie kalorii, zgubienie zbędnych kilogramów i szybki powrót do formy.

  13. magic 12 maja 2016, 22:31

    zastanawiam się nad cateringiem dietetycznym bo sama niestety jestem max tydzień na diecie i znowu powracam do starych nawyków żywieniowych.

  14. Terina (Gość) 4 lipca 2016, 10:25

    Ja zawsze byłam szczupłą dziewczyną, po ciąży został mi brzuszek, ale przy mojej córce było tyle roboty. pilnowanie, bieganie za nią, to okazał się dla mnie najskuteczniejszy trening, a moja córka jest znakomitym trenerem, zero wytchnienia, tylko ciągły ruch. Polecam.

  15. sto.club 7 listopada 2016, 14:02

    ja w ciąży bardzo dużo przytyłam i trochę i zostało ale aż tak zle nie wyglądam ;-)

    http://bit.ly/2fg0YoN

  16. morisluu 15 grudnia 2016, 9:22

    ja do formy wróciłam szybko dzięki ludziom z maximus warszawa (http://www.bellisana.pl/kosmetologia/pielegnacja-ciala-po-urodzeniu-dziecka/maxi...) :)
    Nikt tak nie dba o mamusie po porodzie jak oni!

  17. Jola (Gość) 22 lutego 2017, 11:30

    Po raz pierwszy po ciąży wybieram się na narty. Zabieram też wózek dla malucha. Potrzebna mi jest sprawdzona wypożyczalnia boxów w Warszawie. Najlepiej taka, która przyjedzie i wszystko zamontuje bo mój mąż jest zabiegany. Poradzicie coś?

  18. Jola (Gość) 7 marca 2017, 13:19

    W końcu nie pojechaliśmy na narty. Jest pomysł na wyjazd majówkowy. Wracam z moim pytaniem: Potrzebna mi jest sprawdzona wypożyczalnia boxów w Warszawie. Najlepiej taka, która przyjedzie i wszystko zamontuje bo mój mąż jest zabiegany. Poradzicie coś?

  19. Pola (Gość) 16 marca 2017, 16:56

    Ciężko trochę mi było wrócić do formy, bo jak ma sie dziecko to ma się mnie czasu. Starałam się ćwiczyć jak córka zasypiała. Później jak już była starsza to kupiliśmy z mężem przyczepkę nordic caba, którą podpinaliśmy do roweru i jeździliśmy na wycieczki. Nie powiem taki ruch mi się przydał, bo dzięki temu powoli wracałam do formy. Córka też była zadowolona z takich wyjazdów, w środku przyczepki siedziała jak królowa, bo tam jest sporo miejsca. Teraz czekam aż będzie można zrzucić zimowe ubrania i zimowy zaczniemy sezon rowerowy.