Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Wrzesień 2017

Zgłoś nadużycie #3671 22 maja 2017, 9:12

kari007 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 802 Podziękowania: 441
Witajcie. Wiola sto lat spełnienia marzeń dużo miłości i pogody ducha choć tego akurat chyba Ci nie brakuje 😀. Współczuję choroby Wojtka przy takiej temp. To chyba muszą was przyjac . Sun śpiworek super ja mam dwa co prawda różowe ale myślę że przejdą 😉 jeden mam z pepco i byłam bardzo zadowolona. Ines zamówiłam wczoraj poduchy 😉. Ja problemów ze spaniem nie mam 😁 po całym dniu z moim urwisem padam na cycki i śpię do rana, w nocy czasami tylko siku mnie budzi.


Zgłoś nadużycie #3672 22 maja 2017, 11:18

dziaba91 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2013 Posty: 1025 Podziękowania: 304
Jestem. Ale miałam gimnastyki z tymi dzieciakami :) pokaże Wam zdjęcia, ale w piątek najszybciej :)




Zgłoś nadużycie #3673 22 maja 2017, 11:26

wiola_87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 9070 Podziękowania: 2119
Dziękuję za życzenia 😁 pamietalyście? Hahaha 😂 nie no serio dziękuję, to miłe 😁 30 lat... Ja pierdziele... Kiedyś dla mnie ludzie w tym wieku byli już starzy 😂


Do pediatry udało się zarejestrować, idziemy na 13.30 😊 to już mnie bardzo cieszy, wiem że ona coś wymyśli, coś mądrego doradzi, coś z doświadczenia i z życia a nie z podręczników...


Postanowiłam wyciągnąć wszystkie dotychczas zgromadzone rzeczy dla Małej i je ułożyć jakoś rozmiarami, prac też nie będę wszystkiego odrazu bo i tak się w szafie wyleży, więc będę jechać partiami 😊
Ubolewam, że mam tylko kombinezon w rozmiarze 56 a tu znalazłam śpiworek na 68 więc na jesień byłby akurat do wózka 😊 co nie zmienia faktu że kombinezon i tak gdzieś jakiś kupię.


Zgłoś nadużycie #3674 22 maja 2017, 12:00

dziaba91 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2013 Posty: 1025 Podziękowania: 304
Dziewczyny a jakie kombinezony będziecie brać? Te cieńsze i do tego jeszcze ze 3 warstwy ciuchów i koce ze spiworkami czy coś grubszego i potem mniej tego zawijania... ? Ja mam ten spiworek grubszy do wózka. Ale do samochodu i w chustę to musze mieć coś z nogami, bo inaczej ani nie zapne ani się nie zamotam :) i tu nie wiem czy brać cienki czy gruby. W samochodzie ciepło, zawsze można kocem dodatkowym nakryć. W chuście za ciepło nie może być, bo moje ciało będzie grzać i nie będę mogła go wyjąć i rozpaic. Tylko czy cienki nie będzie za cienki. ..




Zgłoś nadużycie #3675 22 maja 2017, 12:14

Sunflower Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2017 Posty: 953 Podziękowania: 405
Dziaba, ja to pojęcia nie mam, jak z tym kombinezonem. Mnie to się wydaje, że ten śpiworek będzie za cienki do spania, ale do to zawsze mogę coś jeszcze położyć. Nie doszłam jeszcze do ubierania na spacery :) Najpierw muszę mieć wózek.

Jakby którejś przyszło do głowy brać witaminy pregna set - odradzam. Pani w aptece mi poleciła zamiast prenatal. Kupiłam w zeszłym tygodniu, wzięłam i mnie mdliło. Pomyślałam, że będę brała na noc, ale zapominałam. Wzięłam dziś rano - tak mi było niedobrze, że modliłam się o wymioty. Jutro rano kupuję prenatal.

Zgłoś nadużycie #3676 22 maja 2017, 12:15

Sunflower Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2017 Posty: 953 Podziękowania: 405
Kari, takiemu maluszkowi to w sumie wszystko jedno, jaki kolor :) Aby ciepło i wygodnie :)

Zgłoś nadużycie #3677 22 maja 2017, 13:06

kari007 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 802 Podziękowania: 441
Dokładnie sun dlatego zostawiam bo resztę różowych rzeczy kolezance daje w zamian za ubranka po jej synku. Ulek chyba ty chciałaś przepis na masę maskarpone? My robimy tak 500ml śmietanki. 30 ubijam z łyżka cukru pudru jak wolisz słodkie możesz dać dwie. Pod koniec ubijania dodaje serek maskarpone albo jeden albo dwa w.zależności jak duży biszkopt ja dodaje jeszcze śmieta fix bo masa jest sztywnijsza. Dwie galaretki malinowe robię z połowy przepisu czyli 500ml wody na 2. Do.galaretki wrzucam zamrożone maliny i od razu na biszkopt bo szybko tezeje. Biszkopt kroje na pół i daje warstwę śmietany a na to maliny , jak chcesz warstwowo to możesz dać śmietana maliny śmietana i przykryć drugim biszkoptem.


Zgłoś nadużycie #3678 22 maja 2017, 13:56

kari007 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 802 Podziękowania: 441
Ulek ja też zastanawiam się nad biegowym dla 3 latki słyszałam dużo pozytywów , tylko mam problem z wyborem no ostatnio była szwagierka z biegowka i wydawała mi się taka mała w stosunku do Oli a ona niezbyt zainteresowana nia byla jazda na nim i waham się między zwykłym z doczepianymi kółkami a ta biegowa.


Zgłoś nadużycie #3679 22 maja 2017, 15:53

ines09 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lut, 2017 Posty: 769 Podziękowania: 242
Dziewczyny, jak chodzę, to czasami czuję lekkie rwanie w dole brzuszka, jakby takie napięcie. Czy któraś z Was też tak ma?

Zgłoś nadużycie #3680 22 maja 2017, 16:33

ines09 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lut, 2017 Posty: 769 Podziękowania: 242
Wrzućcie zdjęcia brzuszków, bo mój wygląda już jak w 7 miesiącu, a nie w 6... :-P .

Zgłoś nadużycie #3681 22 maja 2017, 16:51

wiola_87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 9070 Podziękowania: 2119
Uwielbiam tą naszą pediatrę.
Młody ma anginę, dostał antybiotyk, augumentin. Ostatnio miał ospamox i dowiedziałam się że on jest słabszy i jest większa szansa na powrót anginy... No i mamy.
A z tą obniżona odpornością i kaszlem to jej pasuje do lamblii... Wystarczy czasem zjeść coś nieumytymi rękami czy w przedszkolu złapać od innego dzieciaka. Wiele nie trzeba. I dopiero jak to powiedziała, że stwierdzam, że może mieć rację. Zrobimy badanie kału ale dopiero po antybiotyku i się okaże.
Ale to by pasowało... Lamblie obniżają odporność, bo zjadają wszystkie witaminy i całe dobro jakie się daje dziecku, mogłam sobie dawać mu dicoflory i inne super rzeczy, a to jak grochem o ścianę. Kaszel też pasuje, bo one grasują w przewodzie pokarmowym i są z czasem coraz wyżej i wyżej. I lekarka mówiła, że one świetnie potrafią udawać różne choroby. Masakra jakaś.
Więc póki co mamy znowu antybiotyk... A zaraz jak skończymy to odrobaczamy dziecko, bo mówiła że trzeba w ogóle profilaktycznie odrobaczac dziecko... A ja myślałam że tylko psa czy kota się odrobacza...
Więc oby to był strzał w dziesiątkę, bo się go odrobaczy i skończą się nasze problemy! Oby oby oby...


Dziaba kombinezon napewno taki zimowy chce, bo pod spód tylko się założy bodziaka z długim i polspiocha i dziecko ubrane. Kocyk jakiś i tak się zawsze ma do wózka. Poza tym w zimowej wersji jest ta 'plandeka' na gondole. Wszystko będzie zależało od temperatur. A tak na jesień/wiosnę obstawiam coś na polarku z podszewką. Coś jak ten śpiworek co wrzuciłam.


Sun ten Twój śpiworek może się okazać odpowiedni do spania. Nie może być ani za ciepło w sypialni ani za ciepło dziecko ubrane. Optymalna temperatura to z tego co kojarzę to chyba koło 21/22 stopnie?
Musisz poznać upodobania swojego dziecka 😁


Kari biegowke napewno byś miała na ten i następny rok. A jazdę na nim szybko cyknie, a jak już się tak stanie to będzie chciała ciągle na nią wychodzić 😁 mi młody się nie chciał uczyć na zwykłym bo biegowke tak kochal 😊 na szczęście z 5 latkiem da się już dogadać i mu pewne rzeczy przetłumaczyć 😁 ja osobiście polecam 😊


Ines mi się tak dzieje jak zapomnę magnezu. Jak tylko wezmę odpowiednią dawkę to nie ma takiego problemu.


Zgłoś nadużycie #3682 22 maja 2017, 17:32

ines09 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lut, 2017 Posty: 769 Podziękowania: 242
Wiola, ja przy moich problemach z wchłanianiem substancji odżywczych mialam podejrzenie lamblii i robiłam badania z krwi - na przeciwciała, bo podobno z kału nie zawsze wychodzi.

Ja czytałam, że 21 stopni w pokoiku w dzień, a 18 w nocy.

Zgłoś nadużycie #3683 22 maja 2017, 17:37

wiola_87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 9070 Podziękowania: 2119

ines09 napisał(a)

Wiola, ja przy moich problemach z wchłanianiem substancji odżywczych mialam podejrzenie lamblii i robiłam badania z krwi - na przeciwciała, bo podobno z kału nie zawsze wychodzi.

Ja czytałam, że 21 stopni w pokoiku w dzień, a 18 w nocy.




No właśnie wiem że one się nie zawsze ujawniają, zobaczymy. Będziemy szukać aż znajdziemy 😊


A z temperaturami blisko bylam, coś mi dzwonilo tylko nie wiedziałam w którym kościele 😁


Zgłoś nadużycie #3684 22 maja 2017, 17:40

Ulek Fajna mama
Rejestracja: Lut, 2014 Posty: 506 Podziękowania: 252
Hej
Dzieki Kari za przepis na pewno pysznosci!I ta smietana z serkiem jest wystarczajaco sztywna i nie wyplywa?Znajac siebie dalabym pewnie zelatyny...
No i od wczoraj mysle o tym rowerku i pewnie sie zdecyduje...bo jak maz bierze ten czerokolowy to mowi ze wystarczy ze skreci kierownica bardziej a juz wywrotka!Masakra-to on zamiast balansowac zeby sie nie wywrocic to w razie zachwiania leci jakby na krzesle siedzial a nie na rowerze. :-D
Wiola najlepsze zyczonka:zdrowka dla ciebie i dzieciaczkow,lekkiego porodu i spelnienia marzen.Widze ze fajna macie ta doktorke-malo ktory lekarz wspomina o odrobaczaniu dzieci...zawsze jak sa rozne infekcje i czesto to pierwsze slowo to alergia...ech.
Pogralam z mlodym w pilke poltorej prawie godziny i oblecialam sklepy i padlam.Ach kiedy doczekam czasow jak chyba Dziaba ze bede siedziec na laweczce a mlody sam pobawi....chyba nigdy bo jego nie obchodza place zabaw,hustawki itp tylko grac,grac!A trzeba miec z kim...Teraz znow poszedl na stadion-tam ma raj!
Ines a skad wiesz jak wyglada brzuszek w 7 miesiacu hihi?Cudzymi sie nie kieruj bo kazda ma inny.Mi juz tak ciezko sie schylac ze szok...


Zgłoś nadużycie #3685 22 maja 2017, 17:44

Sunflower Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2017 Posty: 953 Podziękowania: 405
Wiola, to macie niezly zawrót głowy z choroba. Ale faktycznie coś może w tym być z tymi robalami. My biezemy z mezem co jakiś czas cos profilaktycznie, bo pracuję z ludźmi i peniedzmi, a pieniadze sa mega brudne plus ludzie w Polsce nie myją rąk. Statystyczn Polak myje sie raz w tygodniu. Skoro ja kapie sie dwa raz dziennie, to ktos robi to raz na 14 tygodni. Mam nawet w pracy zawsze spray dezynfekuja medyczny. Ponoc nawet na wirusa hiv dziala, ale to i tak za mało.

Dzisiaj jestem nie do życia - teperatury nie mam, ale czuje sie taka chora. Wzielam apap i piie sok malionowy - w niedziele przywieźlismy zapas od rodzicow☺ ale oczywiscie musialam byc w biurze. Jutro tez, bo mi kurier paczek dzisiaj nie odebrał. Tak wyglada moje L4. Tyle tylko, że caly dzien tam nie siedze, tylko kilka godzin. Aj.
Pobiadolilam sobie ;)

Ines, bierz magnez tak jak Wiola mowi☺ Tez mam takie uczucie jak za duzo chodze abo sie schyle (i tu wystarczy raz sie schylic i boli). Przy kichaniu czasem widze gwaizdki aż tak mnie brzuch zaboli. Tam sie jednak wszystko rozciąga. Może to organizm daje Ci znak, zebys odpoczela. Ostatnio mam problem ze wstaniem z toalety, nie za kazdym razem, ale jak usiade, to mnie lapie bolesny skurcz calego brzucha i nie moge wstac. Musze o tym z lekarzem porozmaiwac na następnej wizycie.

Zgłoś nadużycie #3686 22 maja 2017, 17:47

Sunflower Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2017 Posty: 953 Podziękowania: 405
To my w 23+3 tygodniu ☺ i moj reprezentacyjny dresik domowy ;)

Zgłoś nadużycie #3687 22 maja 2017, 18:58

wiola_87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 9070 Podziękowania: 2119
Ulek tak tak, ta lekarka to błogosławieństwo. Oby jak najdłużej jej zdrowie dopisywało i żeby moje dzieci do 18 leczyła 😁


A tych pięknych czasów kiedyś w końcu doczekasz 😊 jeden Ci wyrośnie, potem za jednym zamachem odchowasz drugie i już bedziesz odpoczywać bo się jedno drugim zajmie 😁


Sun mądrze prawisz, racja racja... Niektórzy ludzie są serio obrzydliwi... Nie wiem czy to z lenistwa czy oszczędzają wodę czy o co.kaman... rozumiem że się zdarzy czasem zrobić dzień dziecka, są różne sytuacje, ale zaraz na drugi dzień się człowiek podwójne szoruje 😁 fuj fuj fuj, już moja wyobraźnia się uruchamia...
Mnie też tak dzisiaj jakoś dziwnie łamało... Taka się czułam z dupy. Ale wypiłam wodę z witaminą c w kroplach, dałam sobie końska dawkę i przeszło jak ręką odjął! I poukładałam wszystkie ciuszki Młodej, teraz mam jasny obraz co mam a co jeszcze by trzeba dokupić.
A z tym biurem to niezła lipa... Teraz naprawdę byłoby wskazane zadbać szczególnie o siebie, skoro czujesz że coś tam chce cię brać i zostać w domu i się nie dać..
A wyglądasz dobrze, co Ty tu o jakiejś nadwadze czy kilogramach opowiadasz? 😂 Helooooooooł?


Zgłoś nadużycie #3688 22 maja 2017, 19:25

Sunflower Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2017 Posty: 953 Podziękowania: 405
Wiola, wagowo przed ciążą tuż przed nadwagą zgodnie z bmi :D bo ja za niska jestem po prostu ;) Lepiej mi było jak ważyłam te 3-5kg mniej (ale musialabym nic nie jesc), ale udalo nam sie zaskoczyc dopiero jak do 70 dobilam. Nie wiem czy ma to jakiś związek czy tak wyszło, bo w sumie już nadzieję straciłam, a tu proszę. I w ogóle ta nasza ciąża to trudne warunki miała, bo jesien byla ciezka fizycznie dla mnie - masa pracy, grypa, przeprowadzka. Na szczescie antybiotyk bralam tylko do konca listopada, a doszlam do siebie przed polowa grudnia i do Swiat juz tylko sobie odpoczywalam w domu. Jakoś zbytnie waga sie nie martwie. Pomarudzic lubie czasem, ale mezowi pasuje, jemy w miarę zdrowo - ot taka moja uroda. Nigdy nie bylam chuda i nigdy nie będę.

Zgłoś nadużycie #3689 22 maja 2017, 20:01

dziaba91 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2013 Posty: 1025 Podziękowania: 304
Sun ty wcale nie wyglądasz jak w ciąży! Zazdroszczę bo może chociaż bóle kręgosłupa trochę cie ominą :) ja ostatnio wrzucalam swoje gabaryty w sukience wiec wiecie, już dziś wam daruje :) bo niedługo co 3 posty tylko moje foty będą hehe :) a mnie dziś rwie cały brzuch. Na skurczu praktycznie cały czas.. eh.
Ja małego juz co roku po wakacjach odrobaczam. Dwa lata temu dostał rąk profilaktycznie, bo jeść nie chciał i w sumie żadne robaki mu nie wyszły, ale po syropku jakoś znowu jedzenie mu szlo. Zbieg okoliczności? Wątpię. W tamtym roku znowu poszłam i mówię że chce coś na robaki, bo idzie do przedszkola i panie chciały żeby każde dziecko przed miało taka kuracje. To trochę się rodzinna burzyla dlaczego niby tak przedszkole sobie życzy. Dodatkowo ja powiedziałam ze sama chce u małego podać ten syrop bo całe wakacje lazil z psem i kotem a u babki krowy po polu ganial i to chyba wystarczający argument. Dała. Syrop 20 ml i trzeba to na raz wypić, ale jest o smaku bananowym wiec idzie ładnie :) i kosztuje 20 zł, także tu nie ma co wyników robić tylko od razu zapodać lekarstwo :)
Doszły moje próbki z musteli. Coś mało dali tym razem :) ale jest żel do kąpieli wiec zobaczę jak mały zareaguje później :)




Zgłoś nadużycie #3690 22 maja 2017, 20:15

wiola_87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 9070 Podziękowania: 2119
Zentel. Dziaba ajlowiu. Przepisała nam to, mam wykupione i zaraz na drugi dzień po skończeniu antybiotyku kazała wziasc. Tylko ja już byłam posrana że to będzie tak niedobre i ochydne i strasznie gorzkie jak ta tabletka co wtedy kiedys dawno temu na te lamblie dostaliśmy. Tinidazol? Nie wiem czy dobrze pamiętam... Za żadne skarby świata nie szło dziecka zmusić do połknięcia tego, ale ja tylko oblizując palce po skruszeniu tego dostałam skrzywienia twarzy.... nigdy w życiu nic bardziej gorzkiego nie jadłam.
Kurde ale teraz będę mądra... To jest naprawdę dobry sposób by po wakacjach się odrobaczyc. I to nie tyle dzieci co wszyscy żeby taką kurację przeszli. Człowiek tyle jeszcze nie wie, albo sobie nawet sprawy nie zdaje..

Szkoda, że nasze przedszkole nie wychodzi z taką inicjatywą... Ile by nam to oszczędziło chorób... Ehhh 😔 jednak ten pierwszy dzieciak to jest taki trochę królik doświadczalny... Młoda będzie mieć stanowczo lżej.


Sun i to jest najważniejsze, jak małżony kochają i akceptują to czego więcej chcieć? A teraz nie ma co myśleć o odchudzaniu, pomyślimy po porodzie, jak będzie dietka i cycowanie 😊😊😊