Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

witamina D3 - do kiedy ?

Zgłoś nadużycie #11 27 maja 2013, 12:21

iklik Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Wrz, 2011 Posty: 119 Podziękowania: 2
Witam. Mój synek ma 2,5 roku. Gdy bylismy na bilansie 2 latków  spytałam Pani doktor czy już można przestać podawać wit D3. Powiedziała ze podaje się ją do 4 r.ż. Wydaje mi sie ze to troche za długo. Szukałam w internecie i są rózne przedziały wiekowe 2-5 lat ,więc już sama nie wiem... Ile miały Wasze dzeci gdy przestały przyjmowac? Pozdrawiam

Zgłoś nadużycie #12 27 maja 2013, 12:25

iklik Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Wrz, 2011 Posty: 119 Podziękowania: 2
znalazłam informację że zaprzestaje się jej podawanie w okresie wiosenno letnim gdyż wtedy jest słońce i naturalnie wit d jest dostarczana... Hmm... Proszę o opinie

Zgłoś nadużycie #13 27 maja 2013, 18:28

imagine Supermama
Rejestracja: Sie, 2012 Posty: 6666 Podziękowania: 1265
Sama jestem ciekawa do kiedy podawa wit d3. Moim zdaniem lato czy zima powinno się podawać.







Zgłoś nadużycie #14 27 maja 2013, 19:57

iklik Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Wrz, 2011 Posty: 119 Podziękowania: 2
właśnie nie mam pojęcia od czego to jest uzależnione...Wieku, pory roku, pogody... Hmm... Są różne opinie. Podobno na temat wit d3 co chwilę zmieniają się dawki,czas podawania...nie wiadomo komu wierzyc...

Zgłoś nadużycie #15 27 maja 2013, 20:14

Konto usunięte
czy jest potrzebna wit d3 czy nie to powie nam lekarz ;) bo to zalezy od dziecka.
my niby dalej mamy podawac, ale jak jestesmy na dworze caly dzien praktycznie - to absolutnie nie. no i to samo bylo jak Mlody mial niecaly rok i przez caly poprzedni sezon wiosenno letni :)

niektorzy lekarze zalecaja do roku, niektorzy do 2, a niektorzy do 4. warto zapytac lekarza DLACZEGO az do 4 podczas gdy inne dizeci maja do 2 np.
no i wedlug mnie w sloneczne dni gdzie dzieci duzo czasu korzystaja z naturalnego sloneczka, nie powinno sie podawac. i tak tez lekarka mi mowila :)
Kocham Mojego Tomcia i Naszego Kazika :*

Zgłoś nadużycie #16 28 maja 2013, 13:45

Kasienka3b Fajna mama
Rejestracja: Lis, 2011 Posty: 3485 Podziękowania: 609
Mi lekarka mozila bym podawala do 3 latek :)


Zgłoś nadużycie #17 28 maja 2013, 15:00

Tilia Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 1842 Podziękowania: 573
ja pytałam i powiedziała żeby podawać bo nawet jak się przebywa na słońcu to trzeba się przed nim chronić. Dodała też że dzienna dawka to 400 jednostek. Jak dziecko tyle przyjmuje w pokarmie to nie trzeba podawać. U nas tak różnie, na ogół brakuje 200 iu, wtedy daję. Zdarzyło się że mała miała mleczny tydzień i jak wyliczyłam to było 400 iu i wtedy nie dawałam. Można z grubsza wyliczyć bo na mlekach, jogurtach są ilości wit D.
No i jak świeci słoneczko to jednak nie daję codziennie


Zgłoś nadużycie #18 28 maja 2013, 15:01

imagine Supermama
Rejestracja: Sie, 2012 Posty: 6666 Podziękowania: 1265
Wydaję mi się że jak jest słoneczko , to co 2 dzień wystarczy ;)







Zgłoś nadużycie #19 28 maja 2013, 19:25

Konto usunięte
moja lekarka z kolei twierdzi zeby dziecka od slonca nie izolowac, ale chronic glowke i buzke czy raczki filtrem smarowac. no i zeby wtedy absolutnie nie dawac wit D, bo lagodniejszy jest niedobor lekki niz przedawkowanie.
moj Kazik na sloncu sam sobie zawsze miejsce znajduje, w cieniu nie usiedzi :) kapelutek ma, buzka nafiltrowana i do przodu :) no i nie podaje wit D w ogole w sezonie letnim, bo nawet jak jest zachmurzenie, to i tak witaminka sie wytwarza.

i tak jest, co lekarz to inna opinia :) wiec najlepiej sluchac swojego bo i naczej mozna zwariowac :)
Kocham Mojego Tomcia i Naszego Kazika :*

Zgłoś nadużycie #20 28 maja 2013, 20:58

imagine Supermama
Rejestracja: Sie, 2012 Posty: 6666 Podziękowania: 1265

Aga.W napisał(a)

moja lekarka z kolei twierdzi zeby dziecka od slonca nie izolowac, ale chronic glowke i buzke czy raczki filtrem smarowac. no i zeby wtedy absolutnie nie dawac wit D, bo lagodniejszy jest niedobor lekki niz przedawkowanie.
moj Kazik na sloncu sam sobie zawsze miejsce znajduje, w cieniu nie usiedzi :) kapelutek ma, buzka nafiltrowana i do przodu :) no i nie podaje wit D w ogole w sezonie letnim, bo nawet jak jest zachmurzenie, to i tak witaminka sie wytwarza.

i tak jest, co lekarz to inna opinia :) wiec najlepiej sluchac swojego bo i naczej mozna zwariowac :)


Dokładnie :) Słuchajmy swoijego lekarza ! :)







Zgłoś nadużycie #21 28 maja 2013, 21:37

Konto usunięte
heh wierz mi ze mnie to czasem cholera bierze :P bo mam siostrzenice ktora jest starsza od mojego o 9 miesiecy :) i w sumie wiele rzeczy podobnie przechodza, razem choruja :P

ale ona ma lekarke gdzie indziej i moj tez :P i zawsze z siostra drzemy koty, ktora lekarka jest jakas NIEKOMPETENTNA. i ja swojej siorze tlumacze 'ale fajnie ze Twoja lekarka mowi tak i tak, ale moja mowi tak i tak i ja JEJ sie bede sluchala bo gdyby czlowiek sluchal kilku lekarzy na jedna chorobe podalby kilka antybiotykow"

:) wiec to jedyne sluszne rozwiazanie, sluchac swojego lekarza :)
Kocham Mojego Tomcia i Naszego Kazika :*

Zgłoś nadużycie #22 28 maja 2013, 22:16

imagine Supermama
Rejestracja: Sie, 2012 Posty: 6666 Podziękowania: 1265
:D







Zgłoś nadużycie #23 29 maja 2013, 1:09

Konto usunięte
Wit D3 podaje się wtedy gdy u dziecka nie zarosło się jeszcze ciemiączko albo gdy ma braki tej witaminy . W okresie letnim witaminy nie trzeba podawać jeśli wychodzi się z dzieckem na słońce bo jak się siedzi w domu to pewnie,ze trzeba . Ja podawałam synkowi do 6 miesiaca jemu szybko zaroslo ciemiączko wiec nie było potrzeby dłuższego podawania witaminy :)

Zgłoś nadużycie #24 29 maja 2013, 8:46

imagine Supermama
Rejestracja: Sie, 2012 Posty: 6666 Podziękowania: 1265

madzioxa napisał(a)

Wit D3 podaje się wtedy gdy u dziecka nie zarosło się jeszcze ciemiączko albo gdy ma braki tej witaminy . W okresie letnim witaminy nie trzeba podawać jeśli wychodzi się z dzieckem na słońce bo jak się siedzi w domu to pewnie,ze trzeba . Ja podawałam synkowi do 6 miesiaca jemu szybko zaroslo ciemiączko wiec nie było potrzeby dłuższego podawania witaminy :)


Pierwsze słyszę że trzeba podawać do kiedy nie zaroścnie. DZIĘKUJE :) !







Zgłoś nadużycie #25 29 maja 2013, 10:26

Konto usunięte
nmzc :) ja też nie wiedziałm dopóki nie powiedział mi mój ukochany lekarz :)

Zgłoś nadużycie #26 29 maja 2013, 12:09

edyta.s Fajna mama
Rejestracja: Sie, 2011 Posty: 3628 Podziękowania: 600
Ja też mam podawać Małej vit D bo nie zrosło jej się jeszcze do tej pory ciemiączko - lekarka mówiła że czasem do drugiego roku życia się nie zrasata. teoretycznie w słoneczne dni nie trzeba podawać ( o ile jest się z dzieckiem dużo na polu). aaaaa i czytałam jeszcze kiedyś artykuł że dzieci mają za mało tej vit i powinny ją łykać do 18 ROKU życia, ciekawe, nie? :)


Zgłoś nadużycie #27 29 maja 2013, 15:34

Tilia Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 1842 Podziękowania: 573

edyta.s napisał(a)

Ja też mam podawać Małej vit D bo nie zrosło jej się jeszcze do tej pory ciemiączko - lekarka mówiła że czasem do drugiego roku życia się nie zrasata. teoretycznie w słoneczne dni nie trzeba podawać ( o ile jest się z dzieckiem dużo na polu). aaaaa i czytałam jeszcze kiedyś artykuł że dzieci mają za mało tej vit i powinny ją łykać do 18 ROKU życia, ciekawe, nie? :)


też to słyszałam, że dzieci i dorośli mają za mało wit D. Podobno to dlatego że dużo czasu spędza się w domu przed telewizorem i kompem i krzywica gotowa :-(


Zgłoś nadużycie #28 29 maja 2013, 20:09

Konto usunięte
mnie i mojego i mojego Mlodego to raczej ominie :P moj Dorosly to po 1 slonecznym tygodniu wygladal jak po wczasach w tropikach :) caly czas na dworze :)
no i Kazilla tez z miare mozliwosci siedzimy na dworze - zwykel caly dizen :P i mam nadzieje ze Synkowi to zostanie po nas, bo chyba bym mu komputer przez okno w przyszlosci wywalila gdyby zamiast bawic sie na dworze gnil przy grach :) ciekawe jak to bedzie....
Kocham Mojego Tomcia i Naszego Kazika :*

Zgłoś nadużycie #29 29 maja 2013, 21:31

imagine Supermama
Rejestracja: Sie, 2012 Posty: 6666 Podziękowania: 1265

Aga.W napisał(a)

mnie i mojego i mojego Mlodego to raczej ominie :P moj Dorosly to po 1 slonecznym tygodniu wygladal jak po wczasach w tropikach :) caly czas na dworze :)
no i Kazilla tez z miare mozliwosci siedzimy na dworze - zwykel caly dizen :P i mam nadzieje ze Synkowi to zostanie po nas, bo chyba bym mu komputer przez okno w przyszlosci wywalila gdyby zamiast bawic sie na dworze gnil przy grach :) ciekawe jak to bedzie....


Nikt nie wie co nas czeka , w sumie też bym wolała zeby na podwórku się bawił :)







Zgłoś nadużycie #30 1 czerwca 2013, 13:38

kaskikk2112 Fajna mama
Rejestracja: Lut, 2012 Posty: 4622 Podziękowania: 845
wit D trzeba podawać żeby dziecko nie miało krzywicy, na pewno nie do 6 mies bo to za wczesnie.