Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Styczeń 2016

Zgłoś nadużycie #1831 3 listopada 2015, 11:07

Madzialenka Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Cze, 2015 Posty: 67 Podziękowania: 7
Motylek. wcześniej nie byłam na żadnym zwolnieniu tylko dopiero od 15 września no i cały czas mam ciągłość.
Madzik zanim ta ustawa wejdzie w życie z tym 500 zł to pewnie my już dawno urodzimy i nie bedziemy się łapać na to. :/
AnnaKatarzyna. ale duża już ta Twoja dzidzia.. :)

Kobietki jak się czujecie.? Już mało nam zostało ale ten czas szybko leci.




Zgłoś nadużycie #1832 3 listopada 2015, 13:58

madzik90 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Cze, 2015 Posty: 635 Podziękowania: 80

AnnaKatarzyna napisał(a)

Z tym 500 zl to wydali oswiadczenie ze najwczesniej jesli uda im sie to wprowadzic to w lipcu 2016 r.


ja znowu słyszałam że w marcu... a nie wiadomo czy w ogóle to wprowadzą. Zresztą z tego co czytam znowu trzeba spełniać milion kryteriów, dochody nie dochody, tu dadzą 500 zł a z drugiej strony zabiorą bo będziesz "za bogata". ...
Madzialenka ale właśnie te 500zł ma być na dziecko tak jak teraz masz zasiłek rodzinny 77zł z MOPS i aż do ukończenia nauki dziecka. To nie tylko na jakiś czas, więc jak uwiną się do 18stki naszych dzieci i ktokolwiek sie na to załapie to dostaniemy :P
Annakatarzyna super że wszystko ok :) a to usg to 3 albo 4 d miałas?


Zgłoś nadużycie #1833 3 listopada 2015, 16:35

Marin Gotowa na wszystko
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 285 Podziękowania: 64
Anencja dobrze ze podroz sie udala i ze na wizycie wszystko w porządku z malutka.
Ja nie wiem jak to ma byc z tym 500zł na dziecko wiec sie nie wypowiadam.

Zgłoś nadużycie #1834 3 listopada 2015, 20:56

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10743 Podziękowania: 2415

Madzialenka napisał(a)

Motylek. wcześniej nie byłam na żadnym zwolnieniu tylko dopiero od 15 września no i cały czas mam ciągłość.
Madzik zanim ta ustawa wejdzie w życie z tym 500 zł to pewnie my już dawno urodzimy i nie bedziemy się łapać na to. :/
AnnaKatarzyna. ale duża już ta Twoja dzidzia.. :)

Kobietki jak się czujecie.? Już mało nam zostało ale ten czas szybko leci.


No to niestety wszystko zależy od tego kiedy pracodawca dostarzy do zusu L4. I od tej daty dodaj około 3,5 tygodnia :)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #1835 3 listopada 2015, 21:11

Milciak Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2014 Posty: 292 Podziękowania: 36
Cześć Dziewczyny :-)
Z tego co się orientuję to te 500zł będzie na drugie i każde kolejne dziecko, więc wiele z nas jeszcze z tego nie skorzysta. Za to nawet jak wejdzie to w marcu 2016 tak jak obiecują, to będzie wyrównanie od stycznia 2016 (tak ostatnio czytałam). Dla pierwszego dziecka będzie to obowiązywało tylko jeśli dochody nie będą przekraczały 700 lub 800zł na osobę.

Zgłoś nadużycie #1836 3 listopada 2015, 21:16

Milciak Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2014 Posty: 292 Podziękowania: 36
Ja się pochwalę, że zakupiłam w końcu wózek, ale jeszcze nie kompletny. Na razie mam stelaż plus wersję spacerową (kubełkową) plus fotelik maxi cosi z adapterami do stelaża. No i mam teraz pytanie do Was czy opłaca się kupować gondolę na te niecałe pół roku? Miałam zamiar kupić od razu ale się wstrzymałam na razie, bo kilka znajomych mamusiek już mi doradzało, że za wiele z tej gondoli nie skorzystam w zimę. Nie będzie aż takich długich spacerów, a do 2 godzin maleństwo może spokojnie być w foteliku (w sensie że nie jest to szkodliwe w tak krótkim czasie). A w maju już spokojnie będę mogła włożyć maleństwo do spacerówki. Co Wy o tym myślicie?

Zgłoś nadużycie #1837 4 listopada 2015, 9:54

anencja Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2015 Posty: 496 Podziękowania: 106
Milciak jaki kupilas woz? Pochwal sie! ja bym absolutnie nie rezygnowala z gondoli. Gondola to takie wygodne lozko dla dziecka,lezy wygodnie, wyprostowane, na boku czy jak mu sie podoba. A w foteliku non stop przykurczone, w ciasnocie, wpiete ciasno pasem. Pomijajac wygode i komfort dziecka to jednak pozycja noworodka w foteliku nie jest zdrowa i ponad potrzebe nie powinno sie dziecka w nim trzymac. Nawet w czasie podrozy zaleca sie robic czeste przerwy i wyjmowac malucha. Ja  gondoli w poczatkowym okresie uzywalam tez w domu, stawialam sobie wozek z mala gdziekolwiek bylam, w kuchni, lazience itp. Na dluzsze zakupy w  sklepie tez raczej bralam caly wozek bo w nim malutkie dziecko jest  bardziej odseparowane od otoczenia, moze spac spokojnie.
Mysle ze gondoli bedziemy uzywac do maja, czerwca i naprawde nie warto rezygnowac.


Zgłoś nadużycie #1838 4 listopada 2015, 10:18

Marin Gotowa na wszystko
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 285 Podziękowania: 64
Milciak wrzuć fotki wózka :-) Jaką firmę wybralas? Ja wciąż mam rebus co wybrać!
Ja na pewno kupię 3w1. Tak jak Anencja pisze, w gondoli jest o wiele wygodniej i spokojniej a fotelik to raczej na taki szybki wyskok np. do lekarza. Nie wiemy tez jaka bedzie zima, a jesli bedzie mrozna i wietrzna to w gondoli bedzie miala dzidzia duzo cieplej. W foteliku nie zalozymy spiworka a w grubym kombinezonie dziecko bedzie bardzo skrepowane poprzypinane dodatkowo pasami. Ale Wasz wybór :-)

Zgłoś nadużycie #1839 4 listopada 2015, 11:32

Natalia1985 Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Lip, 2015 Posty: 118 Podziękowania: 33
Ja tez jestem za gondola, i kupujemy 3w1 zgadzam sie z dziewczynami jest o wiele wygodniej dla maluszka.
I tak mysle ze na koniec listopada poczatek grudnia zamowie wozeczek.Mam juz lózeczko ze wszystkimi dodatkami , posciel juz wczesniej kupilam a z lózeczkiem tez bylo w komplecie, ochraniacz i baldachim materacyk, do tego zakupilam juz wanienke na stelazu z siedziskiem, termometrem i odplywem, jestem bardzo zadowolona jeszcze sporo do kupienia, ale coraz blizej konca ;)
Milego dnia ;)

Zgłoś nadużycie #1840 4 listopada 2015, 16:31

madzik90 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Cze, 2015 Posty: 635 Podziękowania: 80
Hej
byłam u lekarza dziś, dostałam luteine dopochwową, dziecko jest za nisko... Ja ostatnio odczuwam bóle w kroczu i podbrzuszu, w ogóle często brzuch mi sie spina, i mam już filmy że urodze za szybko... oby nie....

Milciak ja mam takie samo zdanie jak dziewczyny. Mnie osobiście sie nie podoba, jak dziecko wożą w tych fotelikach siedzi takie ściśnięte. Gondola jest dla mnei o wiele lepsza więcej miejsca i swobody, a tam dziecko takie skrępowane. ja osobiście nie rezygnowałabym z gondoli


Zgłoś nadużycie #1841 4 listopada 2015, 17:13

Marin Gotowa na wszystko
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 285 Podziękowania: 64
Madzik nie denerwuj sie ze szybciej urodzisz bo stres nie pomaga, bierz leki i odpoczywaj ile mozesz.
Ja od ok.20 tygodnia mam nisko lozysko i tez na poczatku sie stresowalam ale staram sie nie dzwigac i nie naciagac i moze dotrwam do "bezpiecznego okresu".
Nie mozemy się nakręcać :-)
Ja dziś mam jakis ciezki dzien, niby nic nie zrobilam a jakas zmeczona jestem, nic mi sie nie chce, tylko jesc mi sie chce, a sama nie wiem co?
To wszystko przez to ze tak szybko ciemno sie robi :-(

Zgłoś nadużycie #1842 4 listopada 2015, 17:16

anencja Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2015 Posty: 496 Podziękowania: 106
Madzik o kurcze. Dobrze ze poszłaś do lekarza! A mam takie trochę niemadre pytanie. Czy mała może jeszCe się cofnąć? Podnieść wyżej? Czy trzeba już tylko powtsrzymywac żeby to się nie poglebialo? Oszczędzaj się teraz na ile się da kochana ! Nie szalej ze spacerami, porządkami itp.tylko niezbędne czynności! Jeszcze żeby miesiąc wytrzymać!
Ja dziś przez pół dnia czułam się rewelacyjnie. Za to po południu całkiem odeszły mi siły. Bardzo bolą mnie plecy. Zauwazylam ze jak siedzę albo chodzę to bolą mnie ze zmęczenia, obciążenia, a jak leżę to bolą z braku ruchu, zastania - jak wstaje to przez chwile nie mogę zrobić kroku takie mam przykurcze.
O widzę Marin ze tez Ci dziś ciężko.  Witaj w klubie. Ja z kolei nie mam apetytu w ogóle od kilku dni. Przez zgage. Co zjem to mi się cofa wiec w ogóle nie czuje głodu.  Jakaś blokada. Tylko białe bułki z serem żółtym mi wchodzą w miarę bezboleśnie.


Zgłoś nadużycie #1843 4 listopada 2015, 17:58

Marin Gotowa na wszystko
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 285 Podziękowania: 64
Anencja to prawda, dzis dopadla mnie jakas niemoc :-(
Czy cos na zgage bierzesz? Ja w zyciu nie mialam zgagi i teraz tez nie mam wiec znam to tylko z opowiadan. Domyslam sie ze paskudne uczucie.
Ja z jedzeniem nia mam problemu, wchodzi mi wszystko. Zawsze uwielbialam jesc.

Zgłoś nadużycie #1844 4 listopada 2015, 18:47

anencja Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2015 Posty: 496 Podziękowania: 106
Marin dobrze masz bo to naprawde niemila dolegliwosc, bardzo bardzo uciazliwa. Ja biorę syrop i zwykle pomaga ale jak mam zgage gigant jak wczoraj to pomaga tylko na chwilę. A wiadomo ze nie można pić tego bez ograniczeń wiec cierpię, popijam mleko i jakoś żyje. Ja poza ciążami tez NIGDY nie miałam tego problemu.


Zgłoś nadużycie #1845 4 listopada 2015, 19:04

Marin Gotowa na wszystko
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 285 Podziękowania: 64
To mogę tylko współczuć.

Zgłoś nadużycie #1846 4 listopada 2015, 19:11

AnnaKatarzyna Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 1620 Podziękowania: 313

madzik90 napisał(a)

Hej
byłam u lekarza dziś, dostałam luteine dopochwową, dziecko jest za nisko... Ja ostatnio odczuwam bóle w kroczu i podbrzuszu, w ogóle często brzuch mi sie spina, i mam już filmy że urodze za szybko... oby nie....

Milciak ja mam takie samo zdanie jak dziewczyny. Mnie osobiście sie nie podoba, jak dziecko wożą w tych fotelikach siedzi takie ściśnięte. Gondola jest dla mnei o wiele lepsza więcej miejsca i swobody, a tam dziecko takie skrępowane. ja osobiście nie rezygnowałabym z gondoli


Madzik dobrze ze poszlas do lekarza. Jeszcze troszke niech Maluszek wytrzyma, juz coraz blizej.




Zgłoś nadużycie #1847 4 listopada 2015, 19:42

AnnaKatarzyna Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 1620 Podziękowania: 313
Zgaga nic przyjemnego... w tej ciazy tez mi czasem dokucza.




Zgłoś nadużycie #1848 4 listopada 2015, 21:31

Milciak Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2014 Posty: 292 Podziękowania: 36
Hej Dziewczyny, już Wam odpowiadam:

Kupiłam Joolz Day, tak jak pisałam na razie w wersji spacerowej plus fotelik maxi cosi cabrio fix z adapterami do wózka. Wózek używany ale w dobrym stanie (bo nowy to powyżej 3 tyś). Tak jak już kiedyś Wam pisałam ten wózek był u mnie na 1 miejscu ze względu na wagę, wysokość siedziska (jestem wysoka i nie chciałam żeby dziecko było na wysokości moich kolan) i ogólną zgrabność i lekkość prowadzenia plus pompowane koła.

No i przekonałyście mnie do tej gondoli, dokupię ją :-) Dzięki za porady.

Zgłoś nadużycie #1849 4 listopada 2015, 21:37

Milciak Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2014 Posty: 292 Podziękowania: 36
Z zakupowych spraw to teraz zaczynam higieniczno-pielęgnacyjne rzeczy kupować. Z takich większych gabarytowo to mam już łóżeczko, bujaczek, przewijak ale chodzi mi tu o podstawę/szafkę (z ikei). Do tego właśnie jeszcze potrzebuję wkład czyli ten miękki przewijak, pościel do łóżeczka, i wszelkie inne apteczne i drogeryjne rzeczy. Czekałam z nimi do zakończenia szkoły rodzenia, żeby mieć jaśniejszy obraz czego będę potrzebować. Gdybym na takie zakupy wybrała się wcześniej to pewnie zakupiłabym wiele niepotrzebnych kosmetyków a tak to już mam pogląd czego będę używać w tym noworodkowym czasie.

Zgłoś nadużycie #1850 4 listopada 2015, 21:43

Milciak Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lip, 2014 Posty: 292 Podziękowania: 36
A z ciekawostek ze szkoły rodzenia powiem Wam, że spokojnie już możemy hartować nasze piersi do karmienia. Na 2 miesiące przed można zacząć smarować otoczkę brodawki lanoliną (krem do brodawek chyba Ziaji ma w składzie samą lanolinę) lub oliwką. Samych sutków nie ruszamy. Wspominam o tym, bo kiedyś poruszyłyśmy ten temat i była wtedy kwestia wywołania porodu poprzez ruszanie sutków. No i właśnie chodzi o to, żeby sutków nie smarować bo ciągnięcie, ssanie piersi może przyśpieszyć poród lub laktację poprzez zwiększenie ilości wydzielania prolaktyny. Smarowanie otoczki brodawek jest jak najbardziej ok.