Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Starania - zostać mamą w 2015 roku :)

Zgłoś nadużycie #102871 19 stycznia 2015, 22:18

Nancy Gotowa na wszystko
Rejestracja: Maj, 2012 Posty: 769 Podziękowania: 809
Sabull, trzymam kciuki za owocny najbliższy czas! :D

Zgłoś nadużycie #102872 20 stycznia 2015, 9:46

izabela23 Supermama
Rejestracja: Sty, 2014 Posty: 6982 Podziękowania: 1856
Witam.
Dołączam do Was dziewczyny. Ja też chciałabym zostać mamuśką w 2015 roku. :)
Czuję,że nie będzie łatwo,bo mam PCO i już 3 cykl z rzędu moja @ robi mi psikusa i postanowiła sobie nie przyjść :( Oby przy tych staraniach poszło łatwiej i szybciej, bo poprzednim razem staraliśmy się ponad 2 lata (Aniołek koniec 28 tc)
Trzymam kciuki za nas wszystkie




Zgłoś nadużycie #102873 20 stycznia 2015, 9:49

izabela23 Supermama
Rejestracja: Sty, 2014 Posty: 6982 Podziękowania: 1856

sabull napisał(a)

Jestem już po badaniu. Dziś 9 dc. Mam (jak to określił lekarz) brzydkie endometrium, grube, niejednolite i z polipami licznymi. Najprawdopodobniej jest to skutek zaburzeń hormonalnych. Mam też piękny pęcherzyk 19mm na prawym jajniku !!! Mamy się starać, owu mogę mieć w przeciągu najbliższych 24h. Jeśli się nie uda to wtedy będziemy myśleć co z tym endometrium zrobić...


Trzymam kciuki :)




Zgłoś nadużycie #102874 20 stycznia 2015, 10:15

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Dzien dobry Iza :) to witaj w klubie PCO. Ja dostalam Mastodynon na uregulowanie cykli i odpukac @ pojawia sie co miesiac. O malenstwo staramy sie juz 2,5 roku. Pierwsza ciaze stracilam :(
2015 to taki piekny liczbowo rok. Zycze nam wszystkim aby nam sie udalo

Zgłoś nadużycie #102875 20 stycznia 2015, 10:45

izabela23 Supermama
Rejestracja: Sty, 2014 Posty: 6982 Podziękowania: 1856

Leena napisał(a)

Dzien dobry Iza :) to witaj w klubie PCO. Ja dostalam Mastodynon na uregulowanie cykli i odpukac @ pojawia sie co miesiac. O malenstwo staramy sie juz 2,5 roku. Pierwsza ciaze stracilam :(
2015 to taki piekny liczbowo rok. Zycze nam wszystkim aby nam sie udalo


Mi się chyba poprzestawiało po pordodzie (22 kwietnia 2014),bo wcześniej miałam cykle długie,ale zawsze miałam miesiączki, a teraz coś się dzieje chyba. Albo to stres tak wpływa, nam ostatnio udało się po 2,5 roku,oby teraz było szybciej. A Mastodynon to ma działanie jak np.Luteina i duphaston? Pierwszy raz slyszę o tym leku :) A czy dostajesz jeszcze jakieś leki związane z PCO?




Zgłoś nadużycie #102876 20 stycznia 2015, 12:01

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Dobre pytanie :) z tego co mi endo tlumaczyla to taki bardziej homoopatyczny i nie tylko dla pco ale kazda kobieta moze brac.
no wlasnie mialam tylko gluckophage ale przy staraniu o dziecko musialam odstawic. Mam hashimito i powinnam brac euthyrox ale nie mieszkam w pl i nie moge sie doprosic o skierowanie do endo bo tsh mam w normie :( od rodzinnego uslyszalam ze wymyslam sobie chorby... porazka...
jak bylam w szpitalu na zabiegu po poronieniu to sie gin zdziwil ze nie mialam duphastona ... jestem zalamana...

Zgłoś nadużycie #102877 20 stycznia 2015, 12:45

izabela23 Supermama
Rejestracja: Sty, 2014 Posty: 6982 Podziękowania: 1856

Leena napisał(a)

Dobre pytanie :) z tego co mi endo tlumaczyla to taki bardziej homoopatyczny i nie tylko dla pco ale kazda kobieta moze brac.
no wlasnie mialam tylko gluckophage ale przy staraniu o dziecko musialam odstawic. Mam hashimito i powinnam brac euthyrox ale nie mieszkam w pl i nie moge sie doprosic o skierowanie do endo bo tsh mam w normie :( od rodzinnego uslyszalam ze wymyslam sobie chorby... porazka...
jak bylam w szpitalu na zabiegu po poronieniu to sie gin zdziwil ze nie mialam duphastona ... jestem zalamana...


A dlaczego musiałaś odstawić przy staraniach o dziecko glucophage? Ja przed poprzednią ciążą miałam przepisany glucophage po to,aby poprawił pracę jajników i właśnie przy nim zaszłam w ciążę. I nawet skrócił mi cykle on.  Brałam go niedawno znowu,ale chyba mi on teraz nie odpowiada,bo źle się czułam po tym glucophage i teraz biorę inofolic tylko. Najgorsze,że nie mam miesiączki,a do gina pójdę dopiero 9 lutego,bo jestem za granicą. :(  
I chyba też czeka mnie wizyta u endo,bo ginekolog,do którego teraz chodzę zlecił mi mnóstwo badań,bo chce się dowiedzieć co było przyczyną utraty dziecka i właśnie przy tych badaniach wyszło,że ANTY TPO mam wysokie :(




Zgłoś nadużycie #102878 20 stycznia 2015, 13:24

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Mi moja endo pow ze gluckophage jest niebezpieczny w ciazy i nie wolno mi go wtedy brac. Rzecz w tym ze przy pierwszej ciazy go bralam bo nie wiedzialam ze jestem w ciazy i stracilam ja :( moje endo w pl piwiedziala ze przy nastepnych staraniach lepiej odstawic gluckophage choc poronienie nie bylo zw z glucko.
jesli masz wysokie antyciala to zrobia ci usg tarczycy bo to moze byc hashimoto. Ja mialam jeszcze biopsje guzka na tarczycy- strach mial ogromne oczy ale nic nie bolalo i potw ze mam hashi. Przy hashimoto nie dostaje sie lekow poki tarczyca pracuje czyli tsh jest w normie. U mnie jest w normie i dlatego profilaktycznie powinnam brac euthyrox 25 mala dawke. W ciazy przy hashi jest ogromne prawdopodobienstwo ze tarczyca wysiadzie.
dobrze ze idziesz do endo. Bedziesz pod kontrola i na pewno pomoga ci razem z gin zajsc w ciaze :) dziwie sie ze tak pozno dostalas skierowanie..

Zgłoś nadużycie #102879 20 stycznia 2015, 14:49

izabela23 Supermama
Rejestracja: Sty, 2014 Posty: 6982 Podziękowania: 1856

Leena napisał(a)

Mi moja endo pow ze gluckophage jest niebezpieczny w ciazy i nie wolno mi go wtedy brac. Rzecz w tym ze przy pierwszej ciazy go bralam bo nie wiedzialam ze jestem w ciazy i stracilam ja :( moje endo w pl piwiedziala ze przy nastepnych staraniach lepiej odstawic gluckophage choc poronienie nie bylo zw z glucko.
jesli masz wysokie antyciala to zrobia ci usg tarczycy bo to moze byc hashimoto. Ja mialam jeszcze biopsje guzka na tarczycy- strach mial ogromne oczy ale nic nie bolalo i potw ze mam hashi. Przy hashimoto nie dostaje sie lekow poki tarczyca pracuje czyli tsh jest w normie. U mnie jest w normie i dlatego profilaktycznie powinnam brac euthyrox 25 mala dawke. W ciazy przy hashi jest ogromne prawdopodobienstwo ze tarczyca wysiadzie.
dobrze ze idziesz do endo. Bedziesz pod kontrola i na pewno pomoga ci razem z gin zajsc w ciaze :) dziwie sie ze tak pozno dostalas skierowanie..


Dziwne z tym glucophage jedni każą brać inni nie. Ja na szczęście póki co też mam w normie.  Kochana do endo jeszcze nie mam skierowania najpierw muszę iść ze wszystkimi badaniami do gina i on na pewno mnie skieruje,  gdyby nie to,że zmieniłam ginekologa to w ogóle żadnych badań nie miałabym robionych, bo będąc u lekarza który prowadził moją ciążę usłyszałam tylko,żebym przyjechała jak zechcę wrócić do tematu. (klinika leczenia niepłodności)  I pojechałam do innego zwykłego gina,a znał sytuację moją,bo był po porodzie w szpital;u i na moje szczęście? bardzo go mój przypadek zainteresował i wyników musiałam wykonać chyba z 15 i do tego wysłał mnie nawet do reumatologa. 
Ale wygramy z tym paskudztwem :*




Zgłoś nadużycie #102880 20 stycznia 2015, 16:32

buka87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2014 Posty: 5665 Podziękowania: 1149
Łeeee wypiłam prawie cały sok z żurawiny i troche mi lepiej, urofuraginum tez stosuje bo owulacja ma być w poniedziałek za tydzień. Mam nadzieje, ze sie dokuruje do tego czasu, bo nie chce stracić kolejnego miesiąca.
Ja bralam glucophage jakis rok temu, ale bez efektow zarowno wagowych, apetytowych jak i poprawy owulacji (tu podzialal bromergon dopiero). Zmienilam na metformax i to samo...nic a wręcz gorzej, bo mam po nim straszne spadki cukru. Zostawilam to dziadostwo bo nic mi nie dalo!
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UeMKsYzzKAMs_AVUDzd9h69QxFTsNDJbFrgZb0ef...





Zgłoś nadużycie #102881 20 stycznia 2015, 17:19

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Ja obecnie biore tylko ten mastodynon a kwas foliowy. Najgorsze ze dostaje swira po malu :( od dobrego tygodnia bola mnie piersi najgorzej przy dotyku. Do tego dziwne uczucie pulsowana rozciagania i babelkow w podbrzuszu i sie nakrecam i najchetniej co chwile biegalabym z testem ciazowym. Przy tym nie prowadze zadnych zapiskow czy kontroli cykli bo boje sie juz zupelnie zwariowac... ryczec mi sie chce :(

Zgłoś nadużycie #102882 20 stycznia 2015, 17:21

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Izabela oczywiscie ze wygramy :* dobrze ze takiego lekarza znalazlas co cie teraz poprowadzi. Tylko pozytywne myslenie potrzebne :) mi go zaczyna brakowac. Mam dzis mega dolka

Zgłoś nadużycie #102883 20 stycznia 2015, 19:54

buka87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2014 Posty: 5665 Podziękowania: 1149
Leena a kiedy powinnas miec miesiaczke? Moze zrob test skoro masz takie objawy? Nie martw sie ja tez co miesiac gonie z nie jednym testem jak jakas wariatka :)
Znalazlam fajny artykół o wplywie braku wit D na PCO
http://www.ginekologiapolska.pl/Rola-niedoboru-witaminy-d-w-patofizjologii-zabur...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UeMKsYzzKAMs_AVUDzd9h69QxFTsNDJbFrgZb0ef...





Zgłoś nadużycie #102884 20 stycznia 2015, 20:24

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Z moja @ to nigdy nie wiadomo. Obserwujac jednak ostatnie miesiace to powinnam dostac miedzy 25 a 30 stycznia. Buka ja juz mnostwo testow zrobilam ;) nie naleze do cierpliwych... w tym cyklu po raz pierwszy mialam lekkie plamienie doslownie jeden dzien w polowie cyklu i wtedy sie nakrecilam jak durna... cos jednak czuje ze to taka urojona ciaza... poprostu za bardzo bym chciala... zanim zaszlam w pietwsza ciaze podchodzilam do tego spokojnie. Test tylko gdy @ sie spozniala ale odkad poronilam to sie zmienilo. Tesknie za swoim dzieckiem i ciagle mysle o drugim. Moze jednak zrobic jutro test? Nie za wczesnie?

Zgłoś nadużycie #102885 20 stycznia 2015, 20:26

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Btw.. wit D sobie jakis czas temu zbadalam... lykam kapsuleczki :)

Zgłoś nadużycie #102886 20 stycznia 2015, 20:40

buka87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2014 Posty: 5665 Podziękowania: 1149
Kurcze no nie wiem, zalezy kiedy mialas owu-czy nie za wczesnie na test.Znajac zycie to jak zrobisz test i wyjdzie - to stwierdzisz ze za wczesnie zrobils i dalej bedziesz swirowac-sama tak mam :D Moze dasz rade wytrzymac do teg030? :) Ja zobowiązuje się jeśli Ty dotrzymasz to ja (o ile beda staranka w tym miesiacu jak przejdzie infekcja) tez zrobie dopiero w dniu okresu w ramach solidarności i nieświrowania :) )
Ja nigdy nie mialam badanej wit D3 a ona dziala na PCO i insulinoopornosc ktore mam. Przy nastepnej wizycie poprosze o to badanie.
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UeMKsYzzKAMs_AVUDzd9h69QxFTsNDJbFrgZb0ef...





Zgłoś nadużycie #102887 20 stycznia 2015, 20:53

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Mam kuzynke ktora tez ma hashi i inne problemy i mi podpiwiedziala ta wit D. Zrobilam na wlasna reke. Sprawdzilam te zelazo tez przy dolnej granicy. Wiec lykam witaminy codziennie.
Ja to jestem ignorantka bo nie wiem czy i kiedy mialam owu. Moj gin kiedys pow ze u mnie to bez sensu bo sie nie da tak czy siak okreslic... widze ze ze mnie ciemna mase zrobil... od nastepnego cyklu musze to zmienic.
Propozycja przyjeta. Test w dniu @ :) potwierdzasz? :)

Zgłoś nadużycie #102888 21 stycznia 2015, 16:24

buka87 Supermama
Rejestracja: Gru, 2014 Posty: 5665 Podziękowania: 1149
Potwierdzam :) Ja sobie troche poczekam, bo okres mam miec dopiero 9 lutego, wiec u Ciebie bedzie juz wszystko jasne, ale prosze mnie powstrzymywac zebym nie zlamala slowa :)
Ja tez nie wiedzialam kiedy mam owu-obstawialam, ze jak wiekszosc 14 dc a tu figa! Obserwacje testami owulacyjnymi pokazaly ze owu mam 18dc wiec pare dni pozniej! Jakbym nie sprawdzala to bym sobie mogla probowac i probowac i byc moze nic z tego by nie wyszlo. Testy mam najzwyklejsze z allegro-polecam bo nie drogo a moze pomoze ustalic co nieco :) Ja nie mam wogole sluzu plodnego ani nieplodnego wiec bez tych testow bylaby masakra generalnie z wcelowaniem się :)
Jakie witaminy łykasz? Widzisz jakas poprawę?
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1UeMKsYzzKAMs_AVUDzd9h69QxFTsNDJbFrgZb0ef...





Zgłoś nadużycie #102889 21 stycznia 2015, 17:48

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
No albo bede rozczarowana z nowym zapasem testow rozpoczynac nowy cykl... obstawiam swoja wersje ; ( co do witamin.. skompletowalam sama kwas foliowy, magnez z wit B6, wit D, zelazo i wit C. Mam nadzieje ze nic nie pominelam :) ciagle mi sie chce plakac. Wczoraj poryczalam sie na jakims glupim programie...albo to maly ktos tak na mnie wplywa albo mam wyjatkowo ciezkie napiecie przedmiesiaczkowe ...

Zgłoś nadużycie #102890 21 stycznia 2015, 21:05

amath89 Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 1113 Podziękowania: 553
Dziewczyny, czy jest tutaj może jakaś staraczka z Łodzi? Zamówiłam 50 testów owulacyjnych i nie zdążyłam wykorzystać żadnego. Oddam za darmo, ale do odebrania u mnie. Testy ważne do grudnia 2015. Ktoś chętny? :) Pozdrawiam i życzę dwóch kreseczek!