Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Starania by zostac mama w 2016

Zgłoś nadużycie #60211 27 kwietnia 2016, 11:44

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

murron napisał(a)

Turbo Zosia super panienka!
Motylek i Pepitka a Wam to łamacze kobiecych serc rosną, super chłopaki :)
no i się mega cieszę, że ładnie laktacja się u Was buja :)
my wczoraj z Frankiem na kontroli, wszystko ok, a mały klocuś przez 6 dni przybrał 370 g.
moim zdaniem trzeba na laktację dużo jeść, dużo pić i dużo przystawiać :)


podobno się tak super chudnie przy kp, a mimo to się je dużo... no nie zauważyłam, żebym chudla :P hahahah :)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #60212 27 kwietnia 2016, 11:45

kamila19880 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2015 Posty: 3670 Podziękowania: 956
Buka tutaj to zapisujesz do żłobka po 3 miesiącu ciąży. Moja koleżanka zapisała jak mała miała 1 mies skończy 4 lata zaraz i sie jeszcze noe dostała hahaha tutaj dopiero porażka a koszt prywatnego to ok 500-600 e minimum gdzies.
Tandem wg lekarki wyniki miały przyjsc do mnie do domu i do niej. Juz powinn to tylko rachunek przyszedł. Wiec noe mam pojecia moze tylko do niej przyjdzie . A z wymazani to mówiła ze jak cos bedzie zadzwoni wiec noe dzwoni znaczy ze ok. A z mieszkaniem musimy poczekać rok czasu aby mieć rozliczenie podatkowe wspólne bo maz dopiero ma firmę 5 mies. A ostatnie rozliczenie które mamy to tam rylko zarobił 4000 tys bo od listopada podja legalna prace w Bxl wcześniej na czarno ;)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ph4SmteBn2oDPUu3ilhg5jyza8jUpRkOci1ddP57...



Zgłoś nadużycie #60213 27 kwietnia 2016, 11:48

kamila19880 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2015 Posty: 3670 Podziękowania: 956
Motylek daj sobie czas ;) dopiero 1,5 mies po porodzie
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ph4SmteBn2oDPUu3ilhg5jyza8jUpRkOci1ddP57...



Zgłoś nadużycie #60214 27 kwietnia 2016, 12:07

tandem Supermama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 4746 Podziękowania: 2814
Kamila faktycznie, pisałaś już o tym rachunku, to co najmniej dziwne... Trzymam kciuki, by po wyznaczonym czasie udało się wam kupić to mieszkanie.
Przerażające z tymi zapisami do żłobka.
My ostatnio o tym rozmawialiśmy z mężem, i skoro tak trudno jest na zafasolkować, to jeśli się uda, to potem o drugą fasolkę będziemy się starać od razu jak to będzie możliwe (skoro to może znów tyle trwać). I wtedy żłobek nie bedzie potrzebny :)


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vFZOk0IAp5fbW_YYScCoKOn9OvRjp8o5-6qQOz7BZwM/edit#gid=0 

Zgłoś nadużycie #60215 27 kwietnia 2016, 12:14

kamila19880 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2015 Posty: 3670 Podziękowania: 956
Tamdem No ja tez chce odrazu jedno po drugim sie starać z tego samego powodu ;) a znając życie 2 to odrazu wyskoczy bo jeszcze ciśnienia nie bedzie hehehmam znajoma co juz z 3 w drodze rok potoku praktycznie robia
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ph4SmteBn2oDPUu3ilhg5jyza8jUpRkOci1ddP57...



Zgłoś nadużycie #60216 27 kwietnia 2016, 12:39

tandem Supermama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 4746 Podziękowania: 2814

kamila19880 napisał(a)

Tamdem No ja tez chce odrazu jedno po drugim sie starać z tego samego powodu ;) a znając życie 2 to odrazu wyskoczy bo jeszcze ciśnienia nie bedzie hehehmam znajoma co juz z 3 w drodze rok potoku praktycznie robia



też podejrzewam, że tak może wyjść, ale z dwojga złego wolę już takie "ryzyko" niż czekanie znów za długo...
ostatnio ciągle sobie wyrzucam, że czekaliśmy ponad rok po ślubie zamiast wcześniej zacząć... Niby w maju zaczęliśmy myśleć, powoli robiłam badania, kupiłam kwas foliowy... a tu następny maj zaraz i nic :/


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vFZOk0IAp5fbW_YYScCoKOn9OvRjp8o5-6qQOz7BZwM/edit#gid=0 

Zgłoś nadużycie #60217 27 kwietnia 2016, 12:58

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Sprobowalam dzis znowu przystawic Mala ... zalozylam oslonke Medela i.. karmilam 40 minut :D potem usnela :P to i tak sukces!! pierwszy raz nie wyplula cycka od dluzszego czasu.. To forum jest magiczne!!
Wczesniej tez probowalam z oslonka i bez oslonki...kombinowalam jak cie prosze. Podlaczalam sie do laktatora i dawalam piers jak juz mleko dobrze plynelo...i nic, wrzask i placz :(
Oby dalej mi sie udawalo ja przystawiac :D

Zgłoś nadużycie #60218 27 kwietnia 2016, 13:09

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

Leena napisał(a)

Sprobowalam dzis znowu przystawic Mala ... zalozylam oslonke Medela i.. karmilam 40 minut :D potem usnela :P to i tak sukces!! pierwszy raz nie wyplula cycka od dluzszego czasu.. To forum jest magiczne!!
Wczesniej tez probowalam z oslonka i bez oslonki...kombinowalam jak cie prosze. Podlaczalam sie do laktatora i dawalam piers jak juz mleko dobrze plynelo...i nic, wrzask i placz :(
Oby dalej mi sie udawalo ja przystawiac :D


brawo Leena :) oby tak dalej!
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #60219 27 kwietnia 2016, 13:13

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Lavia,
Porod w Niemczech to czyste 200% "Rodzic po ludzku". Naprawde opieke na sali porodowej mialam pierwsza klasa!
Najlepiej jak rozejrzysz sie jakie szpitale masz w okolicy. Potem sprawdz kiedy maja "dni owtarte" albo zadzwon i zapytaj sie kiedy mozecie przyjsc zwiedzic sale porodowe i oddzial polozniczy.
Potem zobacz ile maja gdzie porodow i ile sal. Ja np wybralam "kameralny" szpital. 4 sale porodowe srednio 3 porody na dzien. Chcialam tam bo jak szpital nie jest mega oblozony to sie pacjentka lepiej zajmuja. Poza tym kazda rodzaca dostaje jedna polozna ktora przy niej czuwa. Fakt polozne tez moga tylko iles tam godzin pracowac wiec jak przychodzi zmiana to dostaje sie druga. Ale nie ma tak ze za kazdym razem przychodzi ktos inny... Wiec na to tez radze zwrocic uwage.

No i jak podchodza do znieczulen. Ja dostalam i zastrzyk znieczulajacy i potem zzo. Nie musialam sie prosic, polozna sama mi zaproponowala, wrecz namawiala zebym wzielam i zastrzyk i zzo.

W szpitalu byla mozliwosc wzeicia pokoju rodzinnego ze i maz mogl przebywac 24 h w szpitalu z nami. Ale kosztowalo to ponad 100 euro za dobe !! Za to zdecydowalisym sie na pokoj jednoosobowy z racji tego ze bylam mega chora i oslabiona po porodzie. Tez nas to sporo kosztowalo ale jednak warto bylo.
Takze sprawdz czy cos takiego jest w ofercie wybranego szpitala.

CO wiecej moge Ci poradzic. U mnie jest tak ze mialam i basen dla ciezarnych i akupunkture na kase chorych. Nic nie musialam placic i polecam ci i jedno i drugie. Moglam tez chodzic na yoge ale basen to juz bylo dla mnie wystarczajaco. Pomarudzilam tez gin ze bola mnie plecy i glowa i kark i dostalam skierowanie do ortopedy i ten zlecil masaze... na kase chorych ;) musialm tylko jednorazowa plate wniesc ale i tak mi sie oplacalo.

Zorientuj sie tez gdzie mozna zrobic "Geburtsvorbereitung" czyli szkole rodzenia. Trzeba sie dosc wczesnie meldowac bo potem ciezko z miejscami. I zanjdz jakas fajna polozna. Czasem ta ktora prowadzi szkole rodzenia moze polecic jakas fajna polozna do opieki przed porodem i po porodzie. Moja polozna jest super ekstra! Prowadzi basen dla ciezarnych :D

Jak masz jakies pytania to "wal smialo"

Potem napisze jak wygladal moj porod :)

Zgłoś nadużycie #60220 27 kwietnia 2016, 13:20

tandem Supermama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 4746 Podziękowania: 2814
Leena gratuluję tych 40 minut! :)


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vFZOk0IAp5fbW_YYScCoKOn9OvRjp8o5-6qQOz7BZwM/edit#gid=0 

Zgłoś nadużycie #60221 27 kwietnia 2016, 13:22

Laviaa Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2014 Posty: 2530 Podziękowania: 751
Lena ja na 100% będę miała cc ze względu na moje nerki. Mam też prywatne ubezpieczenie zdrowotne wykupione i tam mam zagwarantowane sale jednoosobowa i opiekę ordynatora oraz cały zespół specjalistów nawet w nocy o północy muszą ich ściągnąć do szpitala więc mam nadzieję że źle nie będzie.




Zgłoś nadużycie #60222 27 kwietnia 2016, 13:24

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338

Laviaa napisał(a)

Lena ja na 100% będę miała cc ze względu na moje nerki. Mam też prywatne ubezpieczenie zdrowotne wykupione i tam mam zagwarantowane sale jednoosobowa i opiekę ordynatora oraz cały zespół specjalistów nawet w nocy o północy muszą ich ściągnąć do szpitala więc mam nadzieję że źle nie będzie.


e to masz lepiej jak ja ;D to nie masz sie co bac !!

Zgłoś nadużycie #60223 27 kwietnia 2016, 13:25

Laviaa Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2014 Posty: 2530 Podziękowania: 751
Mam.nadzieje, że do cc też jest 1 położna. Od którego tyg ciąży trzeba mieć położna?




Zgłoś nadużycie #60224 27 kwietnia 2016, 13:28

Laviaa Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2014 Posty: 2530 Podziękowania: 751

Leena napisał(a)

e to masz lepiej jak ja ;D to nie masz sie co bac !!


Specjalnie wykupiłam to ubezpieczenie 2 lata temu i płace prawie 50 e. Co miesiąc. Domyślam się że cc będzie planowana conajmniej 2 tyg wcześniej




Zgłoś nadużycie #60225 27 kwietnia 2016, 13:29

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

Laviaa napisał(a)

Specjalnie wykupiłam to ubezpieczenie 2 lata temu i płace prawie 50 e. Co miesiąc. Domyślam się że cc będzie planowana conajmniej 2 tyg wcześniej


cc planowana jest około 7 dni przed terminem porodu
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #60226 27 kwietnia 2016, 13:39

Laviaa Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2014 Posty: 2530 Podziękowania: 751
Motylku ja myślę, że moje cc będzie najpóźniej kolo37 tyg, a po 30 tyg dostanę hormon na rozwój płuc.  Tak to już jest jak nerki siadają...




Zgłoś nadużycie #60227 27 kwietnia 2016, 13:48

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
widze ze 1 wizyte u poloznej mialam w 16 tyg ciazy. u mnie tak sie zlozylo ze u mojej gin byla tez polozna. i do niej chodzilam w ciazy. zrezygnowalam z jej opieki po porodzie bo nie idzie sie do niej dodzwonic...

Zgłoś nadużycie #60228 27 kwietnia 2016, 13:49

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
a!! i jak juz wiesz jaki szpital to spytaj jakie dokumnty sa potrzebne do rejestracji dziecka w uzedzie stanu cywilnego.

Zgłoś nadużycie #60229 27 kwietnia 2016, 13:49

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
ups....dubel

Zgłoś nadużycie #60230 27 kwietnia 2016, 13:49

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
dubel dubla