Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Starania by zostac mama w 2016

Zgłoś nadużycie #50551 12 lutego 2016, 20:31

Lidzia28 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Paź, 2015 Posty: 801 Podziękowania: 229

turboslimak napisał(a)

Lidzia a ty jak tam ?? ?? ? czujesz juz ruchy?



Ja dobrze ale nie czuję ruchów,mam nadzieję ze to nic złego jeszcze.


Zgłoś nadużycie #50552 12 lutego 2016, 20:33

murron Supermama
Rejestracja: Lut, 2013 Posty: 6481 Podziękowania: 3617

Lidzia28 napisał(a)

Ja dobrze ale nie czuję ruchów,mam nadzieję ze to nic złego jeszcze.


co Ty ja w drugiej ciąży to dopiero jakoś w 18 tygodniu poczułam, a Twoje pociechy są mniejsze więc pewno później poczujesz ruchy, masz jeszcze dużo czasu.
Jadzia Twój lekarz wydaje się sensowny.
Turbo no to działajcie i może będzie mała Walentynka :)


Zgłoś nadużycie #50553 12 lutego 2016, 21:39

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Sielanka zachowanie Twojej córci to tylko powód do dumy :) rozumiem Twoje uczucia ale można powiedzieć że masz dziecko idealne wiec głową do góry :)

Monia jak się czujesz? Życzę Ci aby to nie była pozamaciczna i żeby organizm sam się oczyscil. Naprawdę Ci współczuję bardzo :(

Ślimaczku to wszystko brzmi bardzo skomplikowanie... życzę Ci żeby Zosia szybko wyszła - może będzie Walentynkowa Dziewczynka ? I żeby Ci lekarze pomogli żebyś juz nie cierpiała ...

Jadzia lekarz wydaje sie konkretny- to super ;)

Lidzia ja poczułam Mała po 20 tyg. Może Ty poczujesz szybciej ale jak cis to spokojnie. Ciąża jeszcze młoda :) jejku bliźniaki :D

Zazdroszczę wyjazdu do Zakopanego ale...przepraszam nie wiem komu :( Tandem ?

Mi wyszła to głupia cukrzyca ciążowa :( mierze cukier 7razy dziennie... dziś mi mega skacze :( do d...y ... od jutra dieta choć kazali nie diwtowac żebym zobaczyła ci jem źle ale te wyniki ponad normę doprowadzajamnie do szału :( z tego wszystkiego znowu swędzi mnie skóra :/

Izunia szczęśliwej podróży do Polski ( zazdroszczę ;) ) i pomyślnych wyników !! Trzymam kciuki

Zgłoś nadużycie #50554 12 lutego 2016, 22:12

turboslimak Fajna mama
Rejestracja: Cze, 2015 Posty: 3217 Podziękowania: 1140

Lidzia28 napisał(a)

Ja dobrze ale nie czuję ruchów,mam nadzieję ze to nic złego jeszcze.




kochana nic zlego pytalam z ciekaowsci bo moze przy dwoch dzdziorkach czuje sie wczesniej :)
ja u siebie poczulam pierwsze ruchy pozniej niz dziewczyny :)

leeeena masakra z cukrzyca jak ja ci wspolczuje.... :( .....i niech ktos powie ze ciaza to nie poswiecenie!


Zgłoś nadużycie #50555 12 lutego 2016, 23:00

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338

turboslimak napisał(a)

kochana nic zlego pytalam z ciekaowsci bo moze przy dwoch dzdziorkach czuje sie wczesniej :)
ja u siebie poczulam pierwsze ruchy pozniej niz dziewczyny :)

leeeena masakra z cukrzyca jak ja ci wspolczuje.... :( .....i niech ktos powie ze ciaza to nie poswiecenie!



Święte slowa... no i moje ulubione "ciąża to nie choroba ".... :(

Zgłoś nadużycie #50556 12 lutego 2016, 23:01

stencel_ka Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2015 Posty: 1357 Podziękowania: 448
Paola gratuluję ślicznej córeczki, ciekawe jak starsze siostry zareagują na nowego członka rodziny 😊 pewnie będą asystować przy każdej zmianie pieluszki. Zdrówka dla was obu no i sieeeelanki w tych pierwszych dniach razem ☺

Turboślimaku mi też w ostatnim miesiącu ciąży takie dolegliwości w dłoniach towarzyszyły...okropne to było. Noce nie przespane...no może troszkę mniej jak Ty...mi mówili że to zespół cieśni nadgarstków czy jakoś tak. Co do porodu to mi czop odszedł w dniu terminu porodu podbarwiony krwią. Po 7 dniach od terminu porodu kazali się stawić na wywołanie. Tez pod ktg pisały mi sie skórcze 60-90 i mnie to już cholernie bolało....myślałam ze pójdzie już samo a to n badaniu syszło ze szyjka długa twarda i zero rozwarcia...byłam załamanavze tak boli a tu nic...i dali oxytocynke i po godz skórcze skoczyły na 160 i po 4 h córcia byla z nami. Takze nie zawsze aby indukować porod musi juz byc rozwarcie...czasem oksytocyna to robi...życzę Ci jednak aby to natura zadecydowała sama i akcja porodowa ruszyła bez ingerencji lekarzy😊

Marluna może jest jeszcze jakaś iskierka nadziei ?? Trzymam ✊✊✊


Zgłoś nadużycie #50557 13 lutego 2016, 7:04

gusia85 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Sty, 2016 Posty: 879 Podziękowania: 386
Dziewczyny moja krewetka ma cale 0,34cm :-) 5-6tydzien :-)
I jest piekna biala plama :-)
Na 98% ciaza pojedyncza chyba, ze blizniaki jednojajowe ;-) to za 2tygodnie sie dowiem! :-)
Czy robicie wszystko cudownie i wspaniale zeby krewetka miala sie z kim bawic w pazdzierniku?


Zgłoś nadużycie #50558 13 lutego 2016, 7:47

koko83 Fajna mama
Rejestracja: Lis, 2014 Posty: 1258 Podziękowania: 456
Witam
gusia gratuluję

Leena mam pytanie czy ta skóra swędząca to przez cukrzycę miałaś mnie od jakiegoś czasu właśnie swędzi skóra i strasznie dużo piję
mierzyłam u mamy jakieś 3 tygodnie temu i było ok ale to się może z dnia na dzień zmieniać

ja niby już czuję ruchy ale takie słabe
a przed chwilką się przestraszyłam bo potknęłam się i uderzyłam brzuchem o pralkę mam nadzieję że z dzidzią wszystko ok
Lilianka 35 tc 19.04.2014-20.04.2014







Zgłoś nadużycie #50559 13 lutego 2016, 8:22

staraczka33 Supermama
Rejestracja: Sie, 2015 Posty: 4223 Podziękowania: 1433
Gusia super gratuluje krewetki😃

Zgłoś nadużycie #50560 13 lutego 2016, 8:25

asaguarela Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2015 Posty: 2610 Podziękowania: 942
Dzień dobry 😊

Gusia,super 😊,gratuluję 😃
Dużo zdrówka dla Was 😉




Zgłoś nadużycie #50561 13 lutego 2016, 8:28

asaguarela Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2015 Posty: 2610 Podziękowania: 942

koko83 napisał(a)

Witam
gusia gratuluję

Leena mam pytanie czy ta skóra swędząca to przez cukrzycę miałaś mnie od jakiegoś czasu właśnie swędzi skóra i strasznie dużo piję
mierzyłam u mamy jakieś 3 tygodnie temu i było ok ale to się może z dnia na dzień zmieniać

ja niby już czuję ruchy ale takie słabe
a przed chwilką się przestraszyłam bo potknęłam się i uderzyłam brzuchem o pralkę mam nadzieję że z dzidzią wszystko ok






Ojj 😞 Koko,uważaj..
Mocno się uderzyłaś
Dzidziuś,na pewno ma się dobrze,,jest chroniony w brzuszku




Zgłoś nadużycie #50562 13 lutego 2016, 9:00

izabela23 Supermama
Rejestracja: Sty, 2014 Posty: 6982 Podziękowania: 1856
Cześć.
Ślimaku mam nadzieję,że skoro Zosia już nisko to wyskoczy lada moment :)


Jadzia, lekarz wydaje się konkretny a ten zastrzyk,który masz sobie dać to na pewno na pękniecie pęcherzyka także działajcie czuję,że to jest wasz cykl :)


Gusia, gratuluję dobrych wieści takich nam tu potrzeba :)


Koko,nie martw się myślę,że dzidzi nic się nie stało :-*

Ja od rana nie najlepiej się czuję, boli mnie żołądek,a piersi tak mnie masakrycznie bolą. Piersi to pewnie zasługa zastrzyków,bo przyjęłam już 12 zastrzyków... ale się pochwalę,że zrobiłam 12 zastrzyków a nie mam ani jednego siniaka. :D :D




Zgłoś nadużycie #50563 13 lutego 2016, 9:39

tandem Supermama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 4746 Podziękowania: 2814
Leena tak, Zakopane to mój 'walentynkowy' prezent :) współczuję cukrzycy, eliminuj po kolei by posprawdzać.Trzymam kciuki :)

iza gratuluję braku siniaków :)

gusia super, że już widziałaś swoją krewetkę :) mobilizuj dziewczyny, zaraz co niektóre mają termin teściku :)


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vFZOk0IAp5fbW_YYScCoKOn9OvRjp8o5-6qQOz7BZwM/edit#gid=0 

Zgłoś nadużycie #50564 13 lutego 2016, 9:46

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338
Hej Wam :)
Gusia super wiadomosc. Gratulacje ! Dużo zdrowia i spokojnej ciąży :)

Koko u mnie swędzenie mialo/ma związek bardziej z cholestaza ciążowa czyli z wątroba która nie radzi sobie z dużą produkcja hormonów - progesteronu i estrogenu. Trzeba to kontrolować bo może doprowadzić do przedwczesnego porodu a nawet do ... najgorszego ;( ale kontolowana nie jest niebezpieczna dla dziecka. Pojawia się z reguły ok 30 tygodnia choć zdarza się już w okolicach 26 a w rzadkich przypadkach nawet na początku ciąży ( gdy sie na nia chorowali w poprzedniej ciąży ). A Ciebie jak i gdzie swędzi ?

Cukrzyca ciążowa raczej nie daje takich objawow. Może zrób krzywa cukrowa 75 g jak masz wątpliwości ?

Nie martw się, uderzyła się ale dzidzi nie powinno się nic stac. Obserwuj siebie. W razie plamienia jedz na IP. Ale nie sądzę aby coś się mogło stać

Iza no brawo !! Żadnego siniakia !! Szacunek. Jestem z Ciebie dumna :) kiedy wizyta ? W pon?

Zgłoś nadużycie #50565 13 lutego 2016, 9:49

koko83 Fajna mama
Rejestracja: Lis, 2014 Posty: 1258 Podziękowania: 456
Leena dziękuję za odpowiedź krzywą cukrową już robiłam teraz mam mieć drugi raz
a swędzą mnie ręce i plecy za tydzień mam mieć połówkowe zapytam o to
uważać na siebie tzn stosować jakąś specjalną dietę?
Lilianka 35 tc 19.04.2014-20.04.2014







Zgłoś nadużycie #50566 13 lutego 2016, 9:52

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338

tandem napisał(a)

Leena tak, Zakopane to mój 'walentynkowy' prezent :) współczuję cukrzycy, eliminuj po kolei by posprawdzać.Trzymam kciuki :)

iza gratuluję braku siniaków :)

gusia super, że już widziałaś swoją krewetkę :) mobilizuj dziewczyny, zaraz co niektóre mają termin teściku :)



Super z tym Zakopanym :) te widoki, gorale, ich cudna mowa i to pyszne jedzenie !! Ciesze się na Wasz wyjazd.. no i test musi wyjść wtedy pozytywny ! Trzymam kciuki :)
Mi wczoraj cukier skoczył do 167 az! Zjadłam jabłko i po godzinie było już 138 ( czyli w normie). Także jabłka super sprawa, mandarynki be ;)
A ja sama na weekend :( mąż pojechał do Polski po łóżeczko i resztę wyprawki dla Małej :( smutno mi buu

Zgłoś nadużycie #50567 13 lutego 2016, 9:58

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338

koko83 napisał(a)

Leena dziękuję za odpowiedź krzywą cukrową już robiłam teraz mam mieć drugi raz
a swędzą mnie ręce i plecy za tydzień mam mieć połówkowe zapytam o to
uważać na siebie tzn stosować jakąś specjalną dietę?



Przy cholestazie swędzą podeszwy stop i dłoni a potem nawet całe cialo. Ja nie spałam w nocy bo wtedy swędzi najgorzej i drapałam się do krwi a ze stop aż skóra zostawała pod paznokciami... Ty masz raczej swedziawke ciążową. Dużo kobiet ma- nie ma powodu do zmartwień :)
Żeby potwierdzić cholestaze trzeba zrobić próby wątrobowe. Wynik ponad normę = chlestaza. Mi tak wyszło i id razu przeszłam na dietę wątrobową.
Swędzenie może być też od Wit C... spróbuj nie jeść pomarańczy mandarynek kiwi. Nie pić i nie jeść produktów z Wit C i kwasem ascorbinowym bo to też Wit C. Czasem wątroba sobie z tym nie radzi i swędzi skora. Tak mi doradziła polozna. Kazała mi nawet femibion odstawić bo tam też wit C.

Zgłoś nadużycie #50568 13 lutego 2016, 10:29

izabela23 Supermama
Rejestracja: Sty, 2014 Posty: 6982 Podziękowania: 1856

Leena napisał(a)

Hej Wam :)
Gusia super wiadomosc. Gratulacje ! Dużo zdrowia i spokojnej ciąży :)
Koko u mnie swędzenie mialo/ma związek bardziej z cholestaza ciążowa czyli z wątroba która nie radzi sobie z dużą produkcja hormonów - progesteronu i estrogenu. Trzeba to kontrolować bo może doprowadzić do przedwczesnego porodu a nawet do ... najgorszego ;( ale kontolowana nie jest niebezpieczna dla dziecka. Pojawia się z reguły ok 30 tygodnia choć zdarza się już w okolicach 26 a w rzadkich przypadkach nawet na początku ciąży ( gdy sie na nia chorowali w poprzedniej ciąży ). A Ciebie jak i gdzie swędzi ?
Cukrzyca ciążowa raczej nie daje takich objawow. Może zrób krzywa cukrowa 75 g jak masz wątpliwości ?
Nie martw się, uderzyła się ale dzidzi nie powinno się nic stac. Obserwuj siebie. W razie plamienia jedz na IP. Ale nie sądzę aby coś się mogło stać
Iza no brawo !! Żadnego siniakia !! Szacunek. Jestem z Ciebie dumna :) kiedy wizyta ? W pon?


Wizyta już w poniedziałek jejku jak to zleciało dopiero okres wywoływałam a już minęło od tamtego czasu w sumie ok 40 dni... 
A w jaki sposób musisz kontrolować tą cholesteze ciążową?




Zgłoś nadużycie #50569 13 lutego 2016, 11:05

jadzia Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2013 Posty: 2239 Podziękowania: 1030
Leena znajdz sobie na necie jakie owoce i warzywa moga jesc cukrzycy a jakie nie. Jedne mozna jesc bez ograniczen a te z duza iloscia cukru np winogrono tylko czasem. Poza tym ja jadłam ciemny chleb jogurty naturalne itp i cukier ladnie spadal.
Koko myslecze dzidziowi nic nie jest moja sis kiedys dostala lawka w brzuch i nic nie stało sie.
Iza moze zapodaj mi ten zastrzyk bo ja boje zaby.


Zgłoś nadużycie #50570 13 lutego 2016, 11:13

pepitka50 Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 2843 Podziękowania: 934

Leena napisał(a)

Super z tym Zakopanym :) te widoki, gorale, ich cudna mowa i to pyszne jedzenie !! Ciesze się na Wasz wyjazd.. no i test musi wyjść wtedy pozytywny ! Trzymam kciuki :)
Mi wczoraj cukier skoczył do 167 az! Zjadłam jabłko i po godzinie było już 138 ( czyli w normie). Także jabłka super sprawa, mandarynki be ;)
A ja sama na weekend :( mąż pojechał do Polski po łóżeczko i resztę wyprawki dla Małej :( smutno mi buu


hejo ;p współczuje cukrzycy ciążowej... ja sama bujam się z nią od początku ale nie jest źle ;p można się przyzwyczaić ;) pocieszeniem jest fakt że po ciąży Ci to minie ;p ;p a ju z niewiele zostało do rozwiązania :) :) a co do norm przy cukrzycy w ciąży to na czczo powinnaś mieć mniej niż 90, 1h po posiłku mniej niż 120 także 138 to nie jest prawidłowy wynik. moja rada jest taka że po każdym posiłku wypij co najmniej 2 szklanki wody wtedy cukier Ci się obniży ;p ja tak często robię jak podejrzewam że za dużo zjadłam chociaż ja to mam insulinę ale czasem to i tak apetyt większy niż można zjeść he he nic się nie martw będzie dobrze :) mniej słodkości więcej wody ;p ogólnie nalezy jeść często a mniej ;p ja jem 6 posiłków dziennie co 2 godziny np. 2 kromeczki chleba , aaa i pamiętaj że rano nic nie wolno jeść co zawiera choć troszkę mleka!!!!! bo wtedy cukier skacze że ho ho na drugie śniadanie już można ale na pierwsze wystrzegaj się nawet plasterka żółtego sera. jak masz jakies pytania do pisz do mnie śmiało :) postaram się pomóc