Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Starania by zostac mama w 2016

Zgłoś nadużycie #48151 25 stycznia 2016, 13:20

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

murron napisał(a)

no to super, że wyniki dobre, już się nie musisz stresować.
a ja poluję na usg... najlepiej w tym tygodniu bo mam niepracujący.
a mi już maks 3 tygodnie pracy zostały więc cieszę się, że już niedługo będzie po :)


daj znać kiedy uda Ci się upolować USG :D

no i gratuluje 30go tygodnia :) ale ten czas leci...
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #48152 25 stycznia 2016, 13:21

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

jadzia napisał(a)

Leena pisz pisz nie przejmuj sie ze zanudzasz.
Monia jak Ty jesz śmietanę? Mnie na sama mysl wzdryga..
A ja nie wiem co zlapalam bo mniemdli i jeszcze dreszcze do tego. Kurcze to ten bromergon funduje mi takie atrakcje ale dopiero po tygodniu brania takie cuda. Dzis to chyba z lozka nie wyjde bo zmiana pozycji konczy sie mdlosciami.


bierz go na noc, ja biorąc w dzień leżałam przy toalecie. Więc radzę na noc na sen brać :)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #48153 25 stycznia 2016, 13:22

Leena Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 855 Podziękowania: 338

sielanka napisał(a)

Leena widac po Twoim poscie ten dobry humor! Tak ma byc :D rodzisz naturalnie? Ja mam zle wspomnienia z porodu, ale wierze, ze jak do drugiego porodu sie dobrze przygotuje, to nie bedzie tak strasznie :)



Wlasnie bardzo balam sie porodu naturalnego :( ale po wizycie wczoraj chcialabym albo w wodzie albo naturalnie. Szpital oferuje cala game przeciwbolowych metod. Przy malym bolu robia jakies cieple oklady, przy srednich podaja przeciwbolowe, a jak widza albo sie powie ze bol nie do zniesienia to robia zzo. Zreszta jesli porod dlugi i meczacy a chca zeby rodzaca troszke odpoczela, pospala zeby nabrac sily do dalszego rodzenia to tez robia zzo. Smiali sie ze mozna sobie samemu dozowac to znieczulenie ;)
No i polozna jedna przypisana ktora sie zajmuje rodzaca podczas porodu. Pozycje samemu sie wybiera - lezaca siedzaca kucajaca. Widzaialm nawet te smieszne stoleczki do kucania ;) cos czuje ze na takim skoncze...
I tak jakos kojaco na mnie podzialalo to wszystko ze choc nadal sie boje to juz nie panikuje tak strasznie bo wiem ze sie mna zaopiekuja i dam rade. A jak cos to bede sie darla o cesarke w koncu "na zyczenie" tez robia :P
Maja 4 sale porodowe, srednio 3 porody dziennie i 14 poloznych! jak dla mnie brzmi super. I maja taki pokoik "relaksu" z wanna z hydromasazem i lozkiem - chyba tez dla tatusiow ;)
A przy porodzie w wodzie plozna caly czas siedzi z rodzaca :) Poprostu pomyslalam pierwszy raz ze chce sprobowac i jestem juz spokojniejsza jak wczesniej :D

Kurcze ale teraz bedziesz miala lepszy porod, spokojniejszy i lagodniejszy juz za 9 miesiecy ;)

Zgłoś nadużycie #48154 25 stycznia 2016, 13:28

stencel_ka Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2015 Posty: 1357 Podziękowania: 448

motylek1909 napisał(a)

A ja pytałam o to w zusie i rzeczywiście Pani powiedziała, że ta zaliczka na podatek jest zwrotna po rozliczeniu pit-a. Także może coś się pozmieniało, bo nawet jak byłam na początku ciąży to koleżanka która wcześniej urodziła, uprzedziła mnie, że ma tak samo jak ja i dostała normalnie zwrot tego.



To muszę to sprawdzić, może coś się zmieniło od 2015r...ja na zwolnieniu byłam w 2014 i mi się zgadzała pensja..tylko że przelewy szły od pracodawcy u mnie.


Zgłoś nadużycie #48155 25 stycznia 2016, 13:35

sielanka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 2509 Podziękowania: 858

Leena napisał(a)

Wlasnie bardzo balam sie porodu naturalnego :( ale po wizycie wczoraj chcialabym albo w wodzie albo naturalnie. Szpital oferuje cala game przeciwbolowych metod. Przy malym bolu robia jakies cieple oklady, przy srednich podaja przeciwbolowe, a jak widza albo sie powie ze bol nie do zniesienia to robia zzo. Zreszta jesli porod dlugi i meczacy a chca zeby rodzaca troszke odpoczela, pospala zeby nabrac sily do dalszego rodzenia to tez robia zzo. Smiali sie ze mozna sobie samemu dozowac to znieczulenie ;)
No i polozna jedna przypisana ktora sie zajmuje rodzaca podczas porodu. Pozycje samemu sie wybiera - lezaca siedzaca kucajaca. Widzaialm nawet te smieszne stoleczki do kucania ;) cos czuje ze na takim skoncze...
I tak jakos kojaco na mnie podzialalo to wszystko ze choc nadal sie boje to juz nie panikuje tak strasznie bo wiem ze sie mna zaopiekuja i dam rade. A jak cos to bede sie darla o cesarke w koncu "na zyczenie" tez robia :P
Maja 4 sale porodowe, srednio 3 porody dziennie i 14 poloznych! jak dla mnie brzmi super. I maja taki pokoik "relaksu" z wanna z hydromasazem i lozkiem - chyba tez dla tatusiow ;)
A przy porodzie w wodzie plozna caly czas siedzi z rodzaca :) Poprostu pomyslalam pierwszy raz ze chce sprobowac i jestem juz spokojniejsza jak wczesniej :D

Kurcze ale teraz bedziesz miala lepszy porod, spokojniejszy i lagodniejszy juz za 9 miesiecy ;)


Ojjj to na prawde swietna opieka, na pewno bedzie dobrze :)

Zgłoś nadużycie #48156 25 stycznia 2016, 13:46

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

stencel_ka napisał(a)

To muszę to sprawdzić, może coś się zmieniło od 2015r...ja na zwolnieniu byłam w 2014 i mi się zgadzała pensja..tylko że przelewy szły od pracodawcy u mnie.


no właśnie więc to jest inaczej... jak jest duża firma i dostajesz od pracodawcy to normalnie całość dostajesz... a z ZUS-u tak jak widzisz na moim onrazku :P
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #48157 25 stycznia 2016, 13:57

stencel_ka Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2015 Posty: 1357 Podziękowania: 448

motylek1909 napisał(a)

no właśnie więc to jest inaczej... jak jest duża firma i dostajesz od pracodawcy to normalnie całość dostajesz... a z ZUS-u tak jak widzisz na moim onrazku :P



Tyle że to są i tak pieniądze z ZUS bo to zasiłek chorobowy, nie od pracodawcy...Różnica jest tylko w sposobie wypłaty, że Tobie przesyła ZUS a u mnie ZUS wysyła kasę do pracodawcy i pracodawca dopiero do mnie. Tak to rozumiem ale na księgowości się nie znam :) Sama Tauriel się pytałam bo mi coś za mało kasy wpływa teraz...i wolałabym aby tak było że mi to w PIT zwrócą :)


Zgłoś nadużycie #48158 25 stycznia 2016, 14:15

turboslimak Fajna mama
Rejestracja: Cze, 2015 Posty: 3217 Podziękowania: 1140
sielanka strasznie chce naturalnie urodzić.... :)

leena swietne wiesci ze nie masz cholestazy i super ze zdecydowalas sie rozic naturalnie
opieka widze pierwsza klasa
ja tu gdzie rodze nie mam takich rarytasów jak np wanna czy gaz rozweselajacy ...ale za to mam swojego lekarza ktoremu bardzo ufam i polozna....i mega mili są dla mnie wszyscy :D
w niedziele to az było mi fajnie tam posiedziec na ktg....

ja tez nie zaczaje tego Zusu do konca ale licze na to ze kwota wolna od podatku czyli 3 tysiace zwroci mi sie poprzez zabieranie mi tyle czasu pieniedzy...


Zgłoś nadużycie #48159 25 stycznia 2016, 14:19

sielanka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 2509 Podziękowania: 858
Wiecie co? Dzieci za szybko rosna. Tak patrze na tego mojego dzidziusia i sobie mysle, ze to juz wcale nie taki dzidzius... przewalone :p zeby tak zatrzymac czas!

Zgłoś nadużycie #48160 25 stycznia 2016, 14:22

murron Supermama
Rejestracja: Lut, 2013 Posty: 6481 Podziękowania: 3617

sielanka napisał(a)

Wiecie co? Dzieci za szybko rosna. Tak patrze na tego mojego dzidziusia i sobie mysle, ze to juz wcale nie taki dzidzius... przewalone :p zeby tak zatrzymac czas!


bo to pannica co ma prawie 1,5 roku :)
słodziak z niej :)


Zgłoś nadużycie #48161 25 stycznia 2016, 14:24

tandem Supermama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 4746 Podziękowania: 2814

sielanka napisał(a)

Wiecie co? Dzieci za szybko rosna. Tak patrze na tego mojego dzidziusia i sobie mysle, ze to juz wcale nie taki dzidzius... przewalone :p zeby tak zatrzymac czas!



zdecydowanie już nie dzidziuś :)


https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vFZOk0IAp5fbW_YYScCoKOn9OvRjp8o5-6qQOz7BZwM/edit#gid=0 

Zgłoś nadużycie #48162 25 stycznia 2016, 14:29

pepitka50 Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 2843 Podziękowania: 934
hejo :) witam serdecznie:* sielanka bardzo podoba mi się Twój wykres :) oł je eee ;p ;p cos mi tu śmierdzi dwoma kreseczkami! Motylku piękne łóżeczko :) nas tez kusi żeby już poskładać no ale jeszcze 3 miesiące to chyba troche za wcześnie by było a poza tym podejrzewam iż nasz kot by się zakolegował za bardzo i jeszcze by pomyślał że to dla niego ;p he he półeczka z przewijakiem już stoi to właśnie tam teraz sypia na poduszce marcepan jeden ;p Monia życzę Ci zdrówka przede wszystkim bo widzę że kogel mogel się u Ciebie tworzy;/ oby tylko wszytsko jakoś się ułożyło!!! ślimaczku jak tam te twoje skurczybyki? uspokoiły się ?? ?? cały czas trzymam kciuki za staraczki nasze kochane!!!! lena super że badania oki i nie masz tej paskudnej cholestazy!!!! mnie dziś tak mały skopał że aż mnie żołądek bolał przez dobrą godzinę!! ale niech sobie kopie ja się tam do bólu muszę pomału przyzwyczajać ;p muszę się przyznać iż głupia ja jeszcze mam 3 miesiące a coś zaczynam się stresować porodem!!!! i nie wiem czy będę rodzić w krakowie na patologii czy się nie kwalifikuje muszę się na następnej wizycie dopytać bo jak nie to gorlice albo krynica. A i mam pytanie czy jakoś wcześniej trzeba się zgłosić do szpitala w którym chcemy rodzić czy jak to się odbywa ?? ? czy normalnie jedziemy wtedy kiedy się poród zaczyna?

Zgłoś nadużycie #48163 25 stycznia 2016, 14:31

pepitka50 Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 2843 Podziękowania: 934

sielanka napisał(a)

Wiecie co? Dzieci za szybko rosna. Tak patrze na tego mojego dzidziusia i sobie mysle, ze to juz wcale nie taki dzidzius... przewalone :p zeby tak zatrzymac czas!


ho ho jaka lala :) :) :) :)

Zgłoś nadużycie #48164 25 stycznia 2016, 14:32

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

pepitka50 napisał(a)

hejo :) witam serdecznie:* sielanka bardzo podoba mi się Twój wykres :) oł je eee ;p ;p cos mi tu śmierdzi dwoma kreseczkami! Motylku piękne łóżeczko :) nas tez kusi żeby już poskładać no ale jeszcze 3 miesiące to chyba troche za wcześnie by było a poza tym podejrzewam iż nasz kot by się zakolegował za bardzo i jeszcze by pomyślał że to dla niego ;p he he półeczka z przewijakiem już stoi to właśnie tam teraz sypia na poduszce marcepan jeden ;p Monia życzę Ci zdrówka przede wszystkim bo widzę że kogel mogel się u Ciebie tworzy;/ oby tylko wszytsko jakoś się ułożyło!!! ślimaczku jak tam te twoje skurczybyki? uspokoiły się ?? ?? cały czas trzymam kciuki za staraczki nasze kochane!!!! lena super że badania oki i nie masz tej paskudnej cholestazy!!!! mnie dziś tak mały skopał że aż mnie żołądek bolał przez dobrą godzinę!! ale niech sobie kopie ja się tam do bólu muszę pomału przyzwyczajać ;p muszę się przyznać iż głupia ja jeszcze mam 3 miesiące a coś zaczynam się stresować porodem!!!! i nie wiem czy będę rodzić w krakowie na patologii czy się nie kwalifikuje muszę się na następnej wizycie dopytać bo jak nie to gorlice albo krynica. A i mam pytanie czy jakoś wcześniej trzeba się zgłosić do szpitala w którym chcemy rodzić czy jak to się odbywa ?? ? czy normalnie jedziemy wtedy kiedy się poród zaczyna?


u mnie jedziesz gdziekolwiek jak się zacznie ;) chyba, że CC to wtedy w danym szpitalu ustalasz wcześniej termin ;)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #48165 25 stycznia 2016, 14:36

sielanka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2015 Posty: 2509 Podziękowania: 858

pepitka50 napisał(a)

hejo :) witam serdecznie:* sielanka bardzo podoba mi się Twój wykres :) oł je eee ;p ;p cos mi tu śmierdzi dwoma kreseczkami! Motylku piękne łóżeczko :) nas tez kusi żeby już poskładać no ale jeszcze 3 miesiące to chyba troche za wcześnie by było a poza tym podejrzewam iż nasz kot by się zakolegował za bardzo i jeszcze by pomyślał że to dla niego ;p he he półeczka z przewijakiem już stoi to właśnie tam teraz sypia na poduszce marcepan jeden ;p Monia życzę Ci zdrówka przede wszystkim bo widzę że kogel mogel się u Ciebie tworzy;/ oby tylko wszytsko jakoś się ułożyło!!! ślimaczku jak tam te twoje skurczybyki? uspokoiły się ?? ?? cały czas trzymam kciuki za staraczki nasze kochane!!!! lena super że badania oki i nie masz tej paskudnej cholestazy!!!! mnie dziś tak mały skopał że aż mnie żołądek bolał przez dobrą godzinę!! ale niech sobie kopie ja się tam do bólu muszę pomału przyzwyczajać ;p muszę się przyznać iż głupia ja jeszcze mam 3 miesiące a coś zaczynam się stresować porodem!!!! i nie wiem czy będę rodzić w krakowie na patologii czy się nie kwalifikuje muszę się na następnej wizycie dopytać bo jak nie to gorlice albo krynica. A i mam pytanie czy jakoś wcześniej trzeba się zgłosić do szpitala w którym chcemy rodzić czy jak to się odbywa ?? ? czy normalnie jedziemy wtedy kiedy się poród zaczyna?


Jedziesz normalnie :) chyba, ze jestes po terminie, to wtedy pewnie dostaniesz skierowanie od lekarza prowadzacego :)

Zgłoś nadużycie #48166 25 stycznia 2016, 14:43

jadzia Fajna mama
Rejestracja: Kwi, 2013 Posty: 2239 Podziękowania: 1030
Ja chodzilam prywatnie do lekarza w szpitalu w ktorym chcialam rodzic i tam mi skierowanie wypisal. I jak zaczelo sie cos dziac to tam pojechalam. Mnie glowa boli. Nie mam sily na nic. Sama niecwiem co mnie dopadloea


Zgłoś nadużycie #48167 25 stycznia 2016, 14:55

turboslimak Fajna mama
Rejestracja: Cze, 2015 Posty: 3217 Podziękowania: 1140

sielanka napisał(a)

Wiecie co? Dzieci za szybko rosna. Tak patrze na tego mojego dzidziusia i sobie mysle, ze to juz wcale nie taki dzidzius... przewalone :p zeby tak zatrzymac czas!




JAAAA! UWIELBIAM JA!!! ONA TU JEST i szkoda ze nie tanczy dla mnie ;p

ale bym ją zjadła ;p
zauwazylam ze mam zapędy kanibalistyczne :D


Zgłoś nadużycie #48168 25 stycznia 2016, 14:59

turboslimak Fajna mama
Rejestracja: Cze, 2015 Posty: 3217 Podziękowania: 1140

pepitka50 napisał(a)

hejo :) witam serdecznie:* sielanka bardzo podoba mi się Twój wykres :) oł je eee ;p ;p cos mi tu śmierdzi dwoma kreseczkami! Motylku piękne łóżeczko :) nas tez kusi żeby już poskładać no ale jeszcze 3 miesiące to chyba troche za wcześnie by było a poza tym podejrzewam iż nasz kot by się zakolegował za bardzo i jeszcze by pomyślał że to dla niego ;p he he półeczka z przewijakiem już stoi to właśnie tam teraz sypia na poduszce marcepan jeden ;p Monia życzę Ci zdrówka przede wszystkim bo widzę że kogel mogel się u Ciebie tworzy;/ oby tylko wszytsko jakoś się ułożyło!!! ślimaczku jak tam te twoje skurczybyki? uspokoiły się ?? ?? cały czas trzymam kciuki za staraczki nasze kochane!!!! lena super że badania oki i nie masz tej paskudnej cholestazy!!!! mnie dziś tak mały skopał że aż mnie żołądek bolał przez dobrą godzinę!! ale niech sobie kopie ja się tam do bólu muszę pomału przyzwyczajać ;p muszę się przyznać iż głupia ja jeszcze mam 3 miesiące a coś zaczynam się stresować porodem!!!! i nie wiem czy będę rodzić w krakowie na patologii czy się nie kwalifikuje muszę się na następnej wizycie dopytać bo jak nie to gorlice albo krynica. A i mam pytanie czy jakoś wcześniej trzeba się zgłosić do szpitala w którym chcemy rodzić czy jak to się odbywa ?? ? czy normalnie jedziemy wtedy kiedy się poród zaczyna?



mi tez smierdzi tak jej wykres ;-) a co tam pepitka za wczesnie... :)
wczoraj gin na ktg stwerdzil ze chyba zmyslam te skurcze...mowil zartujac oczywiscie...ale nic sie nie zmienilo...teraz mam co chwilkę takie jak na okres sciskania...a jak rozszerza m sie lono to tak jakby pradem mnie cos raziło...
coz przezyje....
moja mnie juz nie kopie tylko sie wypycha i wtedy to boli....pcha sie przez skóre skubaniutka....
pepitka jedziesz gdzie chcesz jak rodzisz... :)
wiecie co? 40 tyg ciazy to za dlugo...optymalnie moglaby trwac 7 miesiecy :D


Zgłoś nadużycie #48169 25 stycznia 2016, 15:05

motylek1909 Supermama
Rejestracja: Paź, 2014 Posty: 10744 Podziękowania: 2415

turboslimak napisał(a)

mi tez smierdzi tak jej wykres ;-) a co tam pepitka za wczesnie... :)
wczoraj gin na ktg stwerdzil ze chyba zmyslam te skurcze...mowil zartujac oczywiscie...ale nic sie nie zmienilo...teraz mam co chwilkę takie jak na okres sciskania...a jak rozszerza m sie lono to tak jakby pradem mnie cos raziło...
coz przezyje....
moja mnie juz nie kopie tylko sie wypycha i wtedy to boli....pcha sie przez skóre skubaniutka....
pepitka jedziesz gdzie chcesz jak rodzisz... :)
wiecie co? 40 tyg ciazy to za dlugo...optymalnie moglaby trwac 7 miesiecy :D


ostatnio doszłam do tego samego wniosku... że 7 mcy ciąży w zupełności wystarcza :)
https://docs.google.com/spreadsheets/d/1sAKNZYPwP0e_npNL6Netx2lBNfmTFlnd9vO0Y8zE...





Zgłoś nadużycie #48170 25 stycznia 2016, 15:16

asaguarela Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2015 Posty: 2610 Podziękowania: 942
Dziewczyny,a tak sobie przypomniałam...w ostatniej ciąży,przed stratą,lekarz badający w szpitalu,powiedział..macica w tyłozgięciu...

Jak myślicie,może to być utrudnieniem w zajściu?

Sielanka,mała sweet 😏