Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

PRZYSTAWKI NA KOMUNIE

Zgłoś nadużycie #11 4 maja 2013, 9:04

diabliczka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2012 Posty: 3085 Podziękowania: 386
Witajcie doradzcie mi dziewczyny co mozna podac gosciom na przystawke na komunie teraz w niedziele mnie czeka i tak ciezko mi idzie akurat z tymi przystawkami typu wędlinka,śledziki,czy ryba po grecku to juz wiem ale bardziej mi chodzi o jakies jedno danie ktore bedzie dobre i na ciepło i na zimno.Macie jakies pomysły?

Zgłoś nadużycie #12 4 maja 2013, 18:39

Konto usunięte
Najczesciej na sam poczatek podaje sie rosol pozniej jakis obiad, pozniej cos na deser i ciasto. Tak bynajmniej bylo jak bylam na komuni u kuzyna

Zgłoś nadużycie #13 4 maja 2013, 20:53

mamaela Supermama
Rejestracja: Cze, 2011 Posty: 12319 Podziękowania: 1587
A o której masz tę komunię i gdzie w domu czy lokalu ?? bo jak zjedziecie w porze obiadowej to chyba faktycznie od razu zupka a potem drugie danie z suróweczkami jakimiś a potem na słodko.
Jak planujesz przyjęcie pełną gębą to faktycznie zasada restauracyjna mówi, że najpierw przystaweczka w czasie gdy Ty (kucharka) będzie przygotowywała dania na ciepło. Skoro ma być to przystawka to najlepiej by była na zimno i taka, która może być na talerzach nawet jak Was nie ma. Może sałatka zawinięta w rulonik z szynki, udekorowana ładnie ?? Przystawki raczej na ciepło nie są.
No wiadomo potem obiad, deser i jak planujecie dłuższe siedzenie to ja bym zaserwowała sałatki jakieś, zimny bufet wędlin i np. pieczone mięsko jakieś, może coś w galarecie- kurczak, szyneczka w kosteczkę, jajka.
Ryba po grecku jakoś mi do przyjęcia komunijnego nie pasuje, śledzik też średnio, no ogólnie ryby nie szczególnie.
No i obowiązkowo na stole powinny być owoce :)
miłej zabawy


Zgłoś nadużycie #14 5 maja 2013, 9:36

diabliczka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2012 Posty: 3085 Podziękowania: 386
A wiec moze tak bo chyba nie napisałam dokładnie bo komunie mamy na sali gdzie robimy jedzonko z mama po przyjezdzie bedzie rosól drugie danie(ziemiaki ,miesko,suróweczki) potem  kawka tort ,ciasto(lody dla dzieci)  i tu wlasnie chcialam postawic przekaski miedzy tortem a kolacja na kolacje mam leczo flaczki i pieczone skrzydełka i oczywiscie to co zostanie z obiadu sie odgrzeje  ale chodzi o przekaski do alkoholu typu wedliny czy sledziki,sałatka owszem ale co jeszcze macie pomysly ? :)
Owoce to swoja droga beda oczywiscie juz wczesniej postawione.
A moze ktoraś z was ma przepis na jakas sałatke ale oprócz warzywnej i Gyrosa bo te znam. :)

Zgłoś nadużycie #15 6 maja 2013, 12:28

nanu Supermama
Rejestracja: Wrz, 2012 Posty: 6591 Podziękowania: 981
Jak rok temu byłam na komunii (obiad w domu, ale jedzenie było zamawiane z firmy cateringowej) to na przystawkę były tarty (to można było sobie wedle uznania nakładać jeśli ktoś chciał którejś spróbować) oraz sałatka z gruszką i orzeszkami (coś więcej w tym było ale już nie pamiętam) i było przepyszne (to dostał każdy "obowiązkowo"). Potem była zupa-krem (nie pamiętam z czego, może z brokułów?), a drugie danie każdy sobie wedle uznania sam nakładał co chciał i ile chciał (było kilka rodzajów mięs, sałatek/surówek, ziemniaki na kilka sposobów). No i na deser puchar z lodami, a tort komunijny był później, gdy zrobiło się miejsce w brzuchach.




Zgłoś nadużycie #16 6 maja 2013, 17:06

diabliczka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2012 Posty: 3085 Podziękowania: 386
Editwil wiem ze nie ktore komunie sa bez alkoholu ja tez nie mam duzo ale bylam na dwoch przyjeciach u chrzesniaczek i był alkohol to zalezy jak to tam woli :)
Temat do zamkniecia

Zgłoś nadużycie #17 6 maja 2013, 22:54

mamaela Supermama
Rejestracja: Cze, 2011 Posty: 12319 Podziękowania: 1587
diabliczka bardzo ciekawie się prezentuje sałatka podawana w kruchych babeczkach słonych, można dostać gotowe w sklepach albo w kieliszkach do wina- zawsze to coś innego, każdy sobie bierze porcję.
Ja polecam sałatkę na bazie selera ze słoika- z kurczakiem pieczonym lub gotowanym, ananasem, porem i kukurydzą.
Fajna i ciekawie smakująca jest sałatka z zielonego ogórka, fety i orzechów włoskich albo właśnie gruszka, ser pleśniowy (lub camembert) i orzechy włoskie.
a alkohol na każdym takim przyjęciu to kwestia sporna ale ja nie mówię nie.
A jedzenia masz aż za dużo :) choć ja flaczków nie lubię osobiście na przyjęciach bo jakoś tak barowo mi "zalatują" wolę już stogonofa (jak to się pisze ?? ) albo leczo albo bigos :)


Zgłoś nadużycie #18 7 maja 2013, 8:24

diabliczka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2012 Posty: 3085 Podziękowania: 386
no u mnie i w meza rodzinie lubia flaczki wiec zrobie i leczo na kolacje dodatkowo robie pieczone skrzydelka.zobaczymy a slatka ta z ananasem dosc ciekawy.dzieki.Moze sie skusze zrobic.

Zgłoś nadużycie #19 7 maja 2013, 21:55

Konto usunięte
Editwil mozesz mi powiedziec z czego sie robi strogonow? Jak to smakuje? Slyszalam o tym ale nigdy nie probowalam.

Zgłoś nadużycie #20 7 maja 2013, 22:41

mamaela Supermama
Rejestracja: Cze, 2011 Posty: 12319 Podziękowania: 1587
truskawecka strogonow ma wiele odmian, ten w wersji oryginalnej to jest dość drogim daniem bo to nic innego jak gulasz zrobiony z polędwicy wołowej (boeuf strogonow), tyle że kroi się ją w paseczki a nie w kostkę jak w klasycznym gulaszu, do tego różnie zgodnie z uznaniem dodaje się pieczarki, cebulę, paprykę i ew. ogórka kwaszonego i sporo papryki słodkiej w proszku i troszkę koncentratu pomidorowego i gęstej śmietany. Smakuje jak gulasz i pasuje do niego ryż.
W wersji na ostro też jadłam z papryczką chilii.
A w wersji oszczędnościowej można zrobić ze schabu pokrojonego w paseczki.


Zgłoś nadużycie #21 7 maja 2013, 22:44

mamaela Supermama
Rejestracja: Cze, 2011 Posty: 12319 Podziękowania: 1587

diabliczka napisał(a)

no u mnie i w meza rodzinie lubia flaczki wiec zrobie i leczo na kolacje dodatkowo robie pieczone skrzydelka.zobaczymy a slatka ta z ananasem dosc ciekawy.dzieki.Moze sie skusze zrobic.


edit ma rację będziesz potem chyba mroziła to jedzonko bo masz za dużo no chyba, że masz gości żarłoków :) :)
a ta sałatka to super smakuje, dodaje się majonez do niej, sól i pieprz i gotowa. Majonez na raty i nie za dużo bo seler puszcza sok i sałatkę "rozrzedza". Specyficzny smak nadaje jej bor(biała część) i jest takie fajne połączenie słodko- ostre (ja pierś z kurczaka obsmażam ostro doprawionego).


Zgłoś nadużycie #22 8 maja 2013, 8:15

diabliczka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2012 Posty: 3085 Podziękowania: 386
Wiecie co to jednak bedzie okolo 30 osob a jedzenie w najgorszym wypadku pomorze mam gdzie nie zmarnuje sie wole miec wiecej niz za malo.

Zgłoś nadużycie #23 8 maja 2013, 9:51

nanu Supermama
Rejestracja: Wrz, 2012 Posty: 6591 Podziękowania: 981

diabliczka napisał(a)

w najgorszym wypadku pomorze



A czemu nie "mazowsze"?

Nie mogłam się powstrzymać, wybacz ;)




Zgłoś nadużycie #24 8 maja 2013, 12:42

diabliczka Fajna mama
Rejestracja: Maj, 2012 Posty: 3085 Podziękowania: 386
POMROŻE miało wyjsc ha ha

Zgłoś nadużycie #25 29 kwietnia 2014, 17:55

sabina789 Świeżo upieczona
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 10 Podziękowania: 0
Koreczki, do tego śledzie, sałatki
dekoracje komunijne

Zgłoś nadużycie #26 27 kwietnia 2017, 15:46

aniaola37 Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Gru, 2016 Posty: 132 Podziękowania: 0
Co tam przystawkami bedziecie sie brudzic :P Tort jest najwazniejszy! Komunie tuz tuz wiec skorzystajcie z bloga http://www.sklep.savpol.pl/blog/najpopularniejsze-majowe-slodkosci-torty-komunij... jezeli myslicie o porzadnym torcie na komunie.

Zgłoś nadużycie #27 9 maja 2017, 12:55

agaposzek Gotowa na wszystko
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 1026 Podziękowania: 7
A może carpaccio z buraka? Jest to prosta przystawka, a wygląda efektownie.

Zgłoś nadużycie #28 23 lutego 2018, 17:44

szymikar Początkująca
Rejestracja: Lut, 2018 Posty: 21 Podziękowania: 0
Też początkowo się nad tym głowiłam, jednak problem błyskawicznie zniknął, gdy wpadłam na pomysł...organizacji komunii poza domem, w restauracji! Wybór padł na Restaurację Rodzinka mieszczącą się w Hotelu Solec http://www.hotelsolec.pl/ . Zarówno najbliżsi, jak i goście zgodzili się ze mną, że było to najlepsze rozwiązanie. Tym sposobem najedliśmy się do syta, bardzo pysznych potraw. Impreza zdecydowanie wypaliła!

Zgłoś nadużycie #29 22 września 2018, 19:40

dawako Gotowa na wszystko
Rejestracja: Lis, 2017 Posty: 486 Podziękowania: 3
Całe szczęście, u nas zajęła się tym restauracja, należąca do Pałacu w Konarach http://palacwkonarach.pl/ , gdzie postanowiliśmy zorganizować komunię. Specjalnie impreza nie odbyła się w domu, aby nie trudzić się z organizacją. Na miejscu podano pyszne potrawy, a w udostepnionej sali bawiliśmy się do białego rana!

Zgłoś nadużycie #30 4 października 2018, 9:42

agaposzek Gotowa na wszystko
Rejestracja: Kwi, 2014 Posty: 1026 Podziękowania: 7
U nas też komunie odbywały się w restauracjach. To jednak oszczędność czasu.