Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Majowe Dzieciaczki i ich Szczęśliwe Mamusie 2012;*;)

Zgłoś nadużycie #55871 3 kwietnia 2013, 11:40

seshella Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 4573 Podziękowania: 756

aniam napisał(a)

ale ja tylko na słodko, zadnego obiadu nie robię,
jedynie tort, 2-3 ciasta i napoje, nc więcej


a u mnie obiad dwu daniowy i potem jeszcze jakieś ciepłe danie, sałatki, przekaski, owoce, ciasto


Zgłoś nadużycie #55872 3 kwietnia 2013, 11:41

seshella Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 4573 Podziękowania: 756

elka40 napisał(a)

O..dziewczyny...mówię Wam...dzis Zuzka pierwszy dzień z opiekunką...umówilam się z nią,że żeby Zuzi nie budzić to od czasu do czasu napisze smsa...a oddzwonie na sygnał.
No i napisałam smsa...jak im idzie? czekam czekam i nic...no to dzwonie po pół godziny a tam telefon opiekunki poza zasiegiem...to ja biegiem telefon do męża,żeby podjechał i zobaczył czy wszystko ok, bo nie moge się dodzwonić...mąż pojechał, zadzwonił do mnie zaraz,że ok, tylko babka telefon wyłaczyła,zeby Zuzia spała, bo wyciszyć nie umie :D
Nie mam skłonnosci do paniki,ale już różne scenariusze mi do głowy przychodziły.
Choroba...jednak obcy w domu to stres straszny :-/


a skąd znalazłaś ta opiekunkę, dawałaś ogłoszenie czy z polecenia?


Zgłoś nadużycie #55873 3 kwietnia 2013, 11:43

ewelina6660 Fajna mama
Rejestracja: Wrz, 2011 Posty: 4662 Podziękowania: 787

Like napisał(a)

czyli juz będzie mial skończony roczek, ja chcę własnie jak już skończy, a że roczki są w drugą niedzielę to raczej wybiorę czerwiec :) Ale chuuu.a ojca nie zapraszam tym razem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OLKA LAJKUJ :p


O co chodzi z druga niedzielą?
My robimy 11 maja :)

Zgłoś nadużycie #55874 3 kwietnia 2013, 11:48

elka40 Fajna mama
Rejestracja: Lut, 2012 Posty: 3366 Podziękowania: 615

seshella napisał(a)

a skąd znalazłaś ta opiekunkę, dawałaś ogłoszenie czy z polecenia?


no własnie nei z polecenia bo nie miałam...pytałam wszystkich i nie znalazłam
wybrałam ją z ogłoszeń w moim mieście
wiec ryzyko
ale na rozmowę pojechałam do niej do domu,żeby w pewien sposób ją sprawdzić
Jak siano ma się suszyć na grabiach, tak dziecko ma rosnąć na rękach.

Zgłoś nadużycie #55875 3 kwietnia 2013, 11:59

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848

Like napisał(a)

ja mogę chciać, może kiedyś zrobię :)


Lasagne
 
Składniki
1.
Beszamel:
 
·        
2 łyzki masła
·        
2 łyżki mąki
·        
1/2 litra mleka
·        
sól, pieprz, gałka muszkatałowa, Vegeta
·        
lyżeczka soku z cytryny
·        
szczypta cukru
·        
jajko - zółtko
 
2.
Farsz mięsny:
 
·        
olej
·        
2 średnie cebule
·        
4 ząbki czosnku
·        
30 dag pieczarek
·        
40 dag mięsa mielonego wieprzowego
·        
sól, pieprz, chili, słodka papryka, tabasco
·        
mała puszka koncentratu pomidorowego
·        
puszka obranych pomidorów
 
3.
·        
30
dag sera żóltego w kawałku (np. salami) lub
potarkowany już ser.
·        
Makaron Lasagne (przy zakupie proszę
sprawdzić jaki jest sposób przyrządzania makaronu - polecam taki, którego nie
trzeba gotować!!)
·        
1 większy pomidor.
·        
Masło
 
Wykonanie
 
1. Beszamel:
 
Rozpuścić 2 łyżki masła w rondelku.
Dodać 2 łyzki mąki i rozbić trzepaczką ać do
uzyskania jednolitej masy, tak aby nie było grudek.
Zdjąć z ognia.
Powoli dolewać mleko cały czas mieszając.
Przyprawić solą, pieprzem, gałką
muszkatałową, Vegetą.
Na koniec dodać łyżeczkę soku z cytryny i
szczyptę cukru. Z
agotować ciągle mieszając.
Przestudzić.
Dodać żółtko jajka.
 
2. Farsz mięsny:
 
Na rozgrzanym oleju podsmarzyć posiekaną w
kostkę cebulkę i wyciśniety czosnek.
Do tego dodać pieczarki i dusić aż puszczą
wodę.
Dodać mięso mielone.
Przyprawić - sól, pieprz (nie żałować :) ,
chili, słodka papryka, tabasco.
Gdy mięso się już zarumieni dodać koncentrat
pomidorowy i pomidory z puszki.
Dusić pod przykryciem około 10 minut.
 
3. Starkować ser zółty.
 
Przygotowanie:
 
Blaszkę lub naczynieżaroodporne wysmarowć
masłem. Nastepnie układać warstwami:
- warstwa beszamelu - około 1/2 cm.
- warstwa makaronu.
- warstwa mięsa.
- warstwa sera żóltego.
- warstwa beszamelu.
- warstwa makaronu.
- warstwa mięsa.
- warstwa sera zółtego.
 
Powtarzać do wykończenia składników. Mi
zazwyczaj wychodzą 3-4 wartswy. Na końcu powinien znaleźć się ser żółty.
 
Piec około 30-40 minut w temperaturze 180
stopni. Pięć minut przed wyjęciem ułożyć kawałki pomidora na wierzchu. Bardziej
dla dekoracji niż dla smaku.
 
Nie kroić od razu po wyjęciu. Odczekać 5-10 minut,
bo bedzie sie rozpadac.
 

Zgłoś nadużycie #55876 3 kwietnia 2013, 12:03

aniam Supermama
Rejestracja: Sty, 2012 Posty: 9471 Podziękowania: 1485

mala24 napisał(a)

ja już nie mam pojęcia co jest :(


spokojnie, musi sie wyszaleć :)

Zgłoś nadużycie #55877 3 kwietnia 2013, 12:03

aniam Supermama
Rejestracja: Sty, 2012 Posty: 9471 Podziękowania: 1485

seshella napisał(a)

a u mnie obiad dwu daniowy i potem jeszcze jakieś ciepłe danie, sałatki, przekaski, owoce, ciasto


to impreza na całego!!
prawie jak chrzciny :)

Zgłoś nadużycie #55878 3 kwietnia 2013, 12:05

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848
ja robilam bez tabasco ta lasagne i makaron ten ktorego nie tzreba gotowa ;) polecam dziewczyny naprawde ten przepis ;) pieczarki tez scieralam na tarce ;)

Zgłoś nadużycie #55879 3 kwietnia 2013, 12:07

seshella Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 4573 Podziękowania: 756

aniam napisał(a)

to impreza na całego!!
prawie jak chrzciny :)


z tym, że w domu robimy, na 23 osoby nie licząc maluchow


Zgłoś nadużycie #55880 3 kwietnia 2013, 12:07

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848

Like napisał(a)

Kupiłam Emilce wczoraj taki pociąg, oczywiście używany
http://www.youtube.com/watch?v=cG9oL3PkPJM
czekam na przesyłkę, mam nadzieję, że wszystko będzie działać



fajowy , wlasnie nad czyms takim myslalam zeby kupic mojemu na roczek ;)

Zgłoś nadużycie #55881 3 kwietnia 2013, 12:08

seshella Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2011 Posty: 4573 Podziękowania: 756

kasia17 napisał(a)

ja robilam bez tabasco ta lasagne i makaron ten ktorego nie tzreba gotowa ;) polecam dziewczyny naprawde ten przepis ;) pieczarki tez scieralam na tarce ;)


muszę wypróbować, a w zwyklej brytwance robilas czy w naczyniu zaroodpornym?


Zgłoś nadużycie #55882 3 kwietnia 2013, 12:10

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848

Like napisał(a)

kurde weszłam na pierwszą stronę i widzę, że Wiktorek, Rozalka i Julka w tym miesiącu roczek!! Ale ten czas spierdzielił!!

Dziewczyny, a kiedy planujecie robić roczki ?? Bo u nas są w druga niedzielę miesiąca i mnie włąśnie wczoraj teściowa pytała czy robimy w maju, ale tak pomyślałam, że chyba wolę w czerwcu.



ja robie normalnie 20 tego tak jak sie urodzil akurat w sb wypada , tylko w sb tort dla meza rodzinki a wnd dla moich , inaczej nie dam rady wszytkich pomiescic w mojej skromnej komnatce , i jeszcze jeden problem bo 20 tego mamy egzamin w szkole i siedze i dumam jak i co wszystko zorganizowac?

Zgłoś nadużycie #55883 3 kwietnia 2013, 12:19

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848

seshella napisał(a)

a u mnie obiad dwu daniowy i potem jeszcze jakieś ciepłe danie, sałatki, przekaski, owoce, ciasto



ja tez na slodko i przekaski ' ;)

Zgłoś nadużycie #55884 3 kwietnia 2013, 12:19

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848
Ela ja panikara jestem i juz bym miala zawal ;)

Zgłoś nadużycie #55885 3 kwietnia 2013, 12:24

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848

seshella napisał(a)

muszę wypróbować, a w zwyklej brytwance robilas czy w naczyniu zaroodpornym?



w naczyniu zaroodpornym ;)

Zgłoś nadużycie #55886 3 kwietnia 2013, 12:25

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848
Musze sie pochwalic ;) dzis mj syn przespal caluska noc u siebie w lozeczku bez zadnej pbudki, nawet nie jadl w nocy ;) swieto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Spal od 21.30 do 8 rano , jej jak mi dziwnie ;)

Zgłoś nadużycie #55887 3 kwietnia 2013, 12:27

aniam Supermama
Rejestracja: Sty, 2012 Posty: 9471 Podziękowania: 1485

seshella napisał(a)

z tym, że w domu robimy, na 23 osoby nie licząc maluchow


to sporo ludków, dlatego ja robię na słodko i luz... później zostane z toną jedzenia tak jak po chrzcinach i prze 2 miesiące miałam obiady :(

Zgłoś nadużycie #55888 3 kwietnia 2013, 12:33

elka40 Fajna mama
Rejestracja: Lut, 2012 Posty: 3366 Podziękowania: 615

kasia17 napisał(a)

Ela ja panikara jestem i juz bym miala zawal ;)


Ja nie jestem panikara...ale wolałam męża wysłać...nie zaszkodziło :D
Własnie przeczytałam,ze znowu znaleziono martwe dziecko 1,5 roku..prawdopodobnie uduszone przez matke albo konkubina...co za ludzie :-(
Jak siano ma się suszyć na grabiach, tak dziecko ma rosnąć na rękach.

Zgłoś nadużycie #55889 3 kwietnia 2013, 12:36

elka40 Fajna mama
Rejestracja: Lut, 2012 Posty: 3366 Podziękowania: 615

aniam napisał(a)

to sporo ludków, dlatego ja robię na słodko i luz... później zostane z toną jedzenia tak jak po chrzcinach i prze 2 miesiące miałam obiady :(


Dlatego ja chyba połaczę obie imprezy, muszę iśc do księdza i zobaczyć czy da sie ustalić termin na 2-go czerwca.
Ale ja chyba w domu nie bede robiła...
Jak siano ma się suszyć na grabiach, tak dziecko ma rosnąć na rękach.

Zgłoś nadużycie #55890 3 kwietnia 2013, 12:46

aniam Supermama
Rejestracja: Sty, 2012 Posty: 9471 Podziękowania: 1485

kasia17 napisał(a)

Musze sie pochwalic ;) dzis mj syn przespal caluska noc u siebie w lozeczku bez zadnej pbudki, nawet nie jadl w nocy ;) swieto !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Spal od 21.30 do 8 rano , jej jak mi dziwnie ;)


gratulacje!!