Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

Majowe Dzieciaczki i ich Szczęśliwe Mamusie 2012;*;)

Zgłoś nadużycie #43451 7 stycznia 2013, 22:00

kasia17 Fajna mama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 4340 Podziękowania: 848
Caly dzien nie mialam czasu zajrzec bo przypomnialo mi sei ze jutro ide do dentystki i jezdzilam po zasranym radomiu zeby mi na jutro pantomogram ktos zrobil, udalo sie , potem vacu well i potem kapanie malego , siebie , uspypianie i dopiero usiadlam .
Maly zjadl  250 mleka z kaszka na dobranoc. ;)

Zgłoś nadużycie #43452 7 stycznia 2013, 22:07

agata_grd Gotowa na wszystko
Rejestracja: Sty, 2012 Posty: 750 Podziękowania: 108
Pochwalę się przy okazji że Filip po 4 miesiącach brania antybiotyków przeszedł dziś na furagin. Szczerze mówiąc boję się co z tego wyjdzie. Poza tym Nina już od wczoraj nie wymiotuje i nie gorączkuje a Filipa biegunka i gorączka jeszcze trochę męczą, myślę jednak że od jutra będzie już lepiej. W końcu to już jego trzeci taki wirus od 7 grudnia;/


Zgłoś nadużycie #43453 7 stycznia 2013, 22:42

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

Gosiulkovic napisał(a)

dziewczynki dokładnie 3 lata temu gdzieś o tej porze mnie zszywali :P


aaa!! super! Sto lat dla Iwonki! :D
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43454 7 stycznia 2013, 22:57

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

seshella napisał(a)

a my postanowilismy, że 2013 bedzie dobrym rokiem na dzidzie :)



bardzo dobrze :D doskonały rok :D
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43455 7 stycznia 2013, 22:58

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

EdytaH napisał(a)

chyba PO słuchacie i pana T bo on mówi że to ma być rok dobrzy dla rodzin. ;)



srali muchy będzie wiosna.... ;P
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43456 7 stycznia 2013, 23:00

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

EdytaH napisał(a)

dziewczyny nareszcie doczytałam, a teraz się pochwalę, zrobiłam malej kaszkę z uprażonym własnoręcznie jabłuszkiem i zrobiła furorę, mała nawet dzioba otwierała, i mało chrupek poszło bo zanęta nie była tak potrzebna :) ale super. Już uprażyłam 3 kolejne jabłka i będę miała do obiadku i deserku. a dziś na obiadek chcę jej zaserwować zupkę z jabłuszkiem ziemniakiem, marchewką i brokuł i kurczak od babci rzecz jasna . ciekawe czy posmakuje.
A i sama będę robiła deserek, jabłko banan i jabłko brzoskwinia, :) ale mam wenę na pichcenie dla małej, to chyba dlatego ze już od przyszłego wtorku do pracy i wymyślam by o tym nie myśleć :(



a brzoskwinia to taka normalna czy z puszki?
też bym chciała podac brzoskwinie, ale w sklepach to tylko puszki teraz chyba.
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43457 7 stycznia 2013, 23:01

maryna Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 2688 Podziękowania: 446

aneta74 napisał(a)

no słuchaj po takiej rozłące musiał być big ładunek , zresztą dobrze o nim swiadczy wszystko do domu zawiózł ;) ))


hihi dobre!!!




Zgłoś nadużycie #43458 7 stycznia 2013, 23:03

maryna Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 2688 Podziękowania: 446

aniam napisał(a)

jest w czym wybierać :P


kurde a kiedy wklejalas te przepisy ?? bo ja ostatnio nie zagladalam i ich nie mam :( buuuuuuuuuuu




Zgłoś nadużycie #43459 7 stycznia 2013, 23:03

maryna Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 2688 Podziękowania: 446

Extremalna21 napisał(a)

A bym zapomniala;/
DZIEKUJEMY DZIEWCZYNY ZA GLOSY :D
NIESTETY NIC NIE WYGRALISMY ;/ ZABRAKLO NAM 9 GLOSOW ;/


o rzesz kur...tylko 9 glosów ?? ?




Zgłoś nadużycie #43460 7 stycznia 2013, 23:07

maryna Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 2688 Podziękowania: 446

agata_grd napisał(a)

Pochwalę się przy okazji że Filip po 4 miesiącach brania antybiotyków przeszedł dziś na furagin. Szczerze mówiąc boję się co z tego wyjdzie. Poza tym Nina już od wczoraj nie wymiotuje i nie gorączkuje a Filipa biegunka i gorączka jeszcze trochę męczą, myślę jednak że od jutra będzie już lepiej. W końcu to już jego trzeci taki wirus od 7 grudnia;/


kurde musi byc wkoncu lepiej...mowi sie ze po burzy zawsze wychodzi slonce....




Zgłoś nadużycie #43461 7 stycznia 2013, 23:08

maryna Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 2688 Podziękowania: 446

Ulla napisał(a)

aaa!! super! Sto lat dla Iwonki! :D


ja tez sie dołanczam do zyczen dla Iwonki




Zgłoś nadużycie #43462 7 stycznia 2013, 23:08

maryna Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 2688 Podziękowania: 446
kasia a daj znac jak robisz to jajko dla wiktorka..cale czy tylko żółtko ?? smazysz czy jak ??




Zgłoś nadużycie #43463 7 stycznia 2013, 23:10

EdytaH Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Lis, 2012 Posty: 293 Podziękowania: 45

agata_grd napisał(a)

Rocznikowo wychodzi 2 lata a te pół roku między 2 a 2,5roku robi kolosalną różnicę w rozwoju umiejętności i świadomości. Przynajmniej u mnie tak było.


a ja bym chciała też dzidziusia, drugiego dzidziusia, ale mam powtarza ze 2 bardzo ciężko, dla mnie najlepsza opcja była by tak, żeby pod koniec ciąży małą do żłobka , tak jakoś okoł 2,5 a wtedy porody i maluszek, ale nie wiadomo jak będzie ,

Zgłoś nadużycie #43464 7 stycznia 2013, 23:10

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

aniam napisał(a)

od tego roku na osobę nie może przekroczyć 1920zł, bo Ci się nie bedzie należeć becikowe
państwo prorodzinne!!



nam to nie grozi. u nas wychodzi jakoś 650-700 na osobe XD hahahah! ^_^ jak to się mówi- za mało, żeby zyc, za dużo zeby sie powiesić _-_
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43465 7 stycznia 2013, 23:12

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

Kropka86 napisał(a)

Cześć dziewczyny!
Dziś byłam na rozmowie u szefa i raczej od marca wracam do pracy stety-niestety .
widze ze snujecie plany nad kolejnymi potomkami bardzo dobrze przyrost naturalny musi być :) ja kolejne na 30urodziny czyli w 2016r :)



za późno- wracaj w marcu do pracy, a w kwietniu daj zaświadczeni, ze jestes w ciąży :D
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43466 7 stycznia 2013, 23:13

EdytaH Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Lis, 2012 Posty: 293 Podziękowania: 45

EdytaH napisał(a)

a ja bym chciała też dzidziusia, drugiego dzidziusia, ale mam powtarza ze 2 bardzo ciężko, dla mnie najlepsza opcja była by tak, żeby pod koniec ciąży małą do żłobka , tak jakoś okoł 2,5 a wtedy porody i maluszek, ale nie wiadomo jak będzie ,


taka ,,żywa,, myślałam też o moreli, ale mąż był na zakupach i przyniósł tylko banany , więc było prazone jabuszko z bananem :) i smakowało

Zgłoś nadużycie #43467 7 stycznia 2013, 23:15

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

Extremalna21 napisał(a)

A bym zapomniala;/
DZIEKUJEMY DZIEWCZYNY ZA GLOSY :D
NIESTETY NIC NIE WYGRALISMY ;/ ZABRAKLO NAM 9 GLOSOW ;/



o kurcze! tak blisko było :( szkoda :(
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43468 7 stycznia 2013, 23:16

EdytaH Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Lis, 2012 Posty: 293 Podziękowania: 45

agata_grd napisał(a)

Pochwalę się przy okazji że Filip po 4 miesiącach brania antybiotyków przeszedł dziś na furagin. Szczerze mówiąc boję się co z tego wyjdzie. Poza tym Nina już od wczoraj nie wymiotuje i nie gorączkuje a Filipa biegunka i gorączka jeszcze trochę męczą, myślę jednak że od jutra będzie już lepiej. W końcu to już jego trzeci taki wirus od 7 grudnia;/


to super, musiało to minąć, oby tak dalej!!!!

Zgłoś nadużycie #43469 7 stycznia 2013, 23:16

Ulla Fajna mama
Rejestracja: Mar, 2012 Posty: 3449 Podziękowania: 489

Emza napisał(a)

ja mam podgrzewac z baby ono



ja mam garnuszek :D daje troche wody, wkładam słoik i za momencik mam tak jak chce ciepły :D
Rączki malutkie, ale chwycą Cię za serce na zawsze.      
   




Zgłoś nadużycie #43470 7 stycznia 2013, 23:17

EdytaH Zaprawiona w bojach
Rejestracja: Lis, 2012 Posty: 293 Podziękowania: 45

maryna napisał(a)

kurde a kiedy wklejalas te przepisy ?? bo ja ostatnio nie zagladalam i ich nie mam :( buuuuuuuuuuu


ja trochę wkleję, bo sobie skopiowałam i korzystam

takie znalzałam

Jarzynowa z buraczkiem
Składniki
pół malej marchewki
pół małego ziemniaka
mała pietruszka
1/4 małego buraka
łyżeczka masła
2 płaskie łyżeczki kleiku ryżowego
120 ml wody (uzupełniać w czasie gotowania)
Świeże warzywa umyć, cienko obrać, opłukać, pokroić i dodać do wrzącej wody. Ugotować do miękkości pod przykryciem na wolnym ogniu (ok. 20 min.). Ugotowane warzywa zmiksować lub przetrzeć przez sitko, następnie dodać kleik, wymieszać i zagotować. Dodać masło. Ostudzić.
Można też dodać ok. 2 łyżeczek ugotowanego, drobno posiekanego chudego mięsa (np. z indyka lub kurczaka).

Zupka z buraczkiem
Składniki
2 marchewki
1 pietruszka
1 buraczek
1 łyżeczka oliwy z oliwek
1 pulpet z indyka (ugotowany wcześniej)
kaszka kukurydziana lub kleik ryżowy (błyskawiczne)
woda
Warzywa obrać, pokroić w kostkę wrzucić do wrzącej wody z dodatkiem oliwy i gotować do miękkości. Zmiksować lub ugnieść widelcem. dorzucić pulpeta i krótko zagotować. Dodać kaszkę lub kleik do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Przestudzić i podać dziecku.
Uwaga: jest to porcja na 2 dni dla mojej córki, ale część na drugi dzień przechowuję BEZ kaszki i dodaję ją bezpośrednio przed jedzeniem.

Zupka Goranka
Składniki
100 dkg brokułów
1 ziemniak
1 marchewka
1 małe jabłko
2 łyżeczki kleiku ryżowego
łyżeczka masła
sól
Marchewkę, ziemniak i brokuły umyć, oczyścić, pokroić drobno, wrzucić na wrzącą, lekko osoloną, wodę i gotować około 20 min. Na koniec gotowania dodać jabłuszko w ćwiartkach. Wszystko zmiksować, dodać kleik i masło i jeszcze raz zagotować. Można dodać do zupki wcześniej ugotowane mięsko. Naprawdę dobre, mój syneczek ją uwielbia!

Słodka zupka
Składniki
1 brzoskwinia
1 jabłko
2 marchewki
1 kalarepa
2 łyżki ugotowanej kaszy kukurydzianej
1 łyżeczka oliwy z oliwek
Owoce i warzywa obrać, pokroić w kostkę i ugotować (najlepiej na parze!). Jabłko i brzoskwinię wyciągnąć jak zmiękną, kalarepka i marchewka potrzebują dłużej się gotować do miękkości. Pod koniec gotowania polać warzywa oliwą z oliwek.
Osobno ugotować kaszkę kukurydzianą. Zmiksować wszystko razem z 80 ml wywaru, jaki uzyskaliśmy z gotowania. Zupka pyszna i naturalnie słodka, bez brzoskwini nie ma tego efektu.


Krupnik
Składniki
pierś z kurczaka
kilka marchewek, pietruszek, ziemniaków
seler
por
kasza jęczmienna perłowa
sól, pieprz
zioła(ja lubię majeranek, estragon, bazylię)
Do garnka z zimną wodą wkładam mięso i gotuję ok. 20 minut. Dodaję pokrojone w kostkę warzywa i kaszę. przyprawiam lekko solą, pieprzem i ziołami oraz gotuję jeszcze ok. 25 minut.
Zazwyczaj gotuję troszkę więcej zupki i mrożę w porcjach na obiad. Dla młodszej córki czasem odrobinę miksuję, a dla starszego synka tylko kurczaka kroję w kostkę.
Podaję ze śmietaną i natką pietruszki.

Barszcz postny
Składniki
pęczek włoszczyzny
dwa nieduże buraki
2 liście laurowe
4 ziarna ziela angielskiego
sól
pieprz
łyżeczka soku wyciśniętego z cytryny lub łyżka żurawin
łyżeczka oleju rzepakowego lub oliwy z oliwek
Włoszczyznę umyj, obierz, pokrój, zalej wodą, gotuj, dodając sól, ziele angielskie i liście laurowe. Odcedź (jarzyn możesz użyć do sałatki).
Buraki wyszoruj, obierz ze skórki, zetrzyj na tarce (lub rozdrobnij malakserem). Przełóż do garnka, zalej bulionem warzywnym, gotuj do miękkości.
Dodaj nieco pieprzu, sok z cytryny lub rozgniecione żurawiny. Na końcu wlej olej lub oliwę. Jeśli odcedzisz buraki, otrzymasz czysty barszcz.

Mięso z kurczaka z jabłkiem
Składniki
1 średnie jabłko
1 łyżeczka kleiku ryżowego
25 g surowego mięsa z kurczaka (pierś)
1 łyżeczka świeżego masła
60-70ml wody
Jabłko płuczemy, obieramy, po usunięciu gniazda nasiennego kroimy na
ćwiartki. Do zagotowanej wody wkładamy jabłko doprowadzając do rozgotowania.
Przecieramy jabłko przez sitko. Mięso gotujemy w osobnym naczyniu, a
następnie drobno siekamy i mieszamy z musem jabłkowym. Wszystko mieszamy z kleikiem ryżowym. Dodajemy masło i doprowadzamy do zagotowania. Po
schłodzeniu podajemy dziecku łyżeczką.

Potrawka z mięsem z kurczaka
Składniki
obrane warzywa: średnia marchew, łyżeczka pokrojonej w kostkę pietruszki, łyżeczka pokrojonego w kostkę selera,
20 g surowego mięsa z piersi kurczaka,
łyżeczka kleiku ryżowego,
łyżeczka oliwy z oliwek,
90 ml wody
Warzywa wyszoruj, obierz i opłucz. Zagotuj wodę, włóż do niej warzywa i mięso, a potem gotuj wszystko na wolnym ogniu ok. 20-30 minut. Potrawkę zmiksuj, dodaj kleik, oliwę, wymieszaj i zagotuj.


Cielęcina na słodko
Składniki
25 g mięsa cielęcego
małe jabłko
duża łyżka kleiku ryżowego
odrobina masła
Jabłko obierz, pokrój i rozgotuj w odrobinie wody, ma osiągnąć konsystencje dżemu.
Do tego dodaj kleik i masło. Nie ściągając z ognia wymieszaj, zagotuj.
Cielęcinę ugotuj do miękkości, posiekaj na drobne kawałeczki.
Połącz mięso z masą jabłkową.

Kolorowe jarzynki z kurczaczkiem
Składniki
2 różyczki kalafiora,
2 różyczki brokuł,
jeden mały ziemniaczek,
pół małej marchewki
ćwiartka fileta z kurczaka
Wszystko obrać i dokładnie umyć. Następnie wszystko wrzucić do garnka i gotować około 30-40 minut. Odcedzić, dać do miski i zmiksować blenderem. Dodać szczyptę cukru dla smaku i podać

Mięso z kurczaka z jabłkiem
Składniki
1 średnie jabłko
1 łyżeczka kleiku ryżowego
25 g surowego mięsa z kurczaka (pierś)
1 łyżeczka świeżego masła
60-70ml wody
Jabłko płuczemy, obieramy, po usunięciu gniazda nasiennego kroimy na ćwiartki. Do zagotowanej wody wkładamy jabłko doprowadzając do rozgotowania. Przecieramy jabłko przez sitko. Mięso gotujemy w osobnym naczyniu, a następnie drobno siekamy i mieszamy z musem jabłkowym. Wszystko mieszamy z kleikiem ryżowym. Dodajemy masło i doprowadzamy do zagotowania. Po schłodzeniu podajemy dziecku łyżeczką.