Witaj na Forum FajnaMama!

Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum.

Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach. Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji,
co umożliwi Ci pisanie wiadomości, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych udogodnień.

Rejestracja jest szybka i łatwa. Zarejestruj się.

czy należy mi się zasiłek macierzyński?

Zgłoś nadużycie #11 25 lipca 2013, 15:05

mineczka1986 Świeżo upieczona
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 1 Podziękowania: 0
Witam :)
jestem w ciąży, umowa o pracę kończy mi się 7stycznia 2014 roku. Co będzie mi się należało? czy zasiłek macierzyński mnie obejmie? ile wynosi? bardzo dziękuję za pomoc :)

Zgłoś nadużycie #12 25 lipca 2013, 18:58

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673
Nie napisałas w którym tyg ciąży jesteś. Jeżeli termin masz na luty to macierzyński już ci się nie należy,tylko przedłuża wypłate l4 do czasu porodu,a jak termin masz na grudzień to macierzyński będzie wypłacać zus


Zgłoś nadużycie #13 25 lipca 2013, 19:01

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673
Nie napisałas w którym tyg ciąży jesteś. Jeżeli termin masz na luty to macierzyński już ci się nie należy,tylko przedłuża wypłate l4 do czasu porodu,a jak termin masz na grudzień to macierzyński będzie wypłacać zus. Macierzyński wynosi (3 ostatnie wynagrodzenia przed l4 podziel na 3)


Zgłoś nadużycie #14 25 lipca 2013, 19:01

Wiola91 Supermama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 5191 Podziękowania: 432
jeżeli będziesz jeszcze w ciąży kiedy umowa Ci się będzie kończyła to przedłuży się ona automatycznie do dnia porodu, wtedy też dostaniesz macierzyński, w Twoim przypadku obejmie Cię już roczny macierzyński :)

Zgłoś nadużycie #15 25 lipca 2013, 19:04

Wiola91 Supermama
Rejestracja: Paź, 2011 Posty: 5191 Podziękowania: 432

carbonara napisał(a)

Nie napisałas w którym tyg ciąży jesteś. Jeżeli termin masz na luty to macierzyński już ci się nie należy,tylko przedłuża wypłate l4 do czasu porodu,a jak termin masz na grudzień to macierzyński będzie wypłacać zus. Macierzyński wynosi (3 ostatnie wynagrodzenia przed l4 podziel na 3)


nie wprowadzaj w błąd bo błędnie piszesz :)

Zgłoś nadużycie #16 25 lipca 2013, 21:11

Izka85 Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2012 Posty: 3855 Podziękowania: 677

Wiola91 napisał(a)

jeżeli będziesz jeszcze w ciąży kiedy umowa Ci się będzie kończyła to przedłuży się ona automatycznie do dnia porodu, wtedy też dostaniesz macierzyński, w Twoim przypadku obejmie Cię już roczny macierzyński :)


tez tak wiem automatycznie musza przedłuzyc,jezeli odbierzesz nawet 1 wyplate to dostaniesz tyle samo,a jak nie to srednia jest brana.
np kolezanka odebrala 1 wyplate 1700zł i dala zwolnienie ciązowe i caly czas taką kwotę otrzymywała.


Zgłoś nadużycie #17 26 lipca 2013, 15:27

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673

Wiola91 napisał(a)

nie wprowadzaj w błąd bo błędnie piszesz :)


No to dziwne,bo kuzynka nie dostała macierzyńskiego i ja też nie...


Zgłoś nadużycie #18 26 lipca 2013, 16:53

lusi33 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2013 Posty: 1084 Podziękowania: 136
jeśli umowa kończy się przed porodem to l4 jest płacone do dnia porodu, macierzyński już nie a jeśli po porodzie to macierzyński jest płacony do koca umowy lub rok






Zgłoś nadużycie #19 26 lipca 2013, 16:56

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673

lusi33 napisał(a)

jeśli umowa kończy się przed porodem to l4 jest płacone do dnia porodu, macierzyński już nie a jeśli po porodzie to macierzyński jest płacony do koca umowy lub rok


No dokładnie...


Zgłoś nadużycie #20 26 lipca 2013, 16:57

lusi33 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2013 Posty: 1084 Podziękowania: 136
byłam w środę u radcy prawnego bo miałam problem z zusem i on tak mi to tłumaczył :)






Zgłoś nadużycie #21 26 lipca 2013, 17:09

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673

lusi33 napisał(a)

byłam w środę u radcy prawnego bo miałam problem z zusem i on tak mi to tłumaczył :)


No to dobrze pisałam,bo tak to każdy by sobie w ciąże zachodził przed końcem umowy


Zgłoś nadużycie #22 26 lipca 2013, 17:21

Izka85 Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2012 Posty: 3855 Podziękowania: 677
koleznka z pracy miala na okres próbny 3mce i po pierwszej wyplacie dala l4 czyli pracowala 1,5mca około,i macierzynskie dostala ale z zusu pewnie


Zgłoś nadużycie #23 26 lipca 2013, 17:26

Izka85 Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2012 Posty: 3855 Podziękowania: 677

carbonara napisał(a)

No to dobrze pisałam,bo tak to każdy by sobie w ciąże zachodził przed końcem umowy


no wlasnie tak se myslałam...ale nawet jesli nie specjalnie to przeciez nawet przypadek moze byc i co wtedy taka kobieta na lodzie zostaje...


Zgłoś nadużycie #24 26 lipca 2013, 17:38

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673

Izka85 napisał(a)

no wlasnie tak se myslałam...ale nawet jesli nie specjalnie to przeciez nawet przypadek moze byc i co wtedy taka kobieta na lodzie zostaje...


My nic na to nie poradzimy,gdyby tak było jak pisałaś że dostaje macierzyński a pracowała 1.5 mc to ja też bym poszła do pracy i bym miała płacone za nic przez 1.5 roku, a trzeba przepracować pół roku by dostać macierzynski


Zgłoś nadużycie #25 26 lipca 2013, 17:45

Izka85 Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2012 Posty: 3855 Podziękowania: 677

carbonara napisał(a)

My nic na to nie poradzimy,gdyby tak było jak pisałaś że dostaje macierzyński a pracowała 1.5 mc to ja też bym poszła do pracy i bym miała płacone za nic przez 1.5 roku, a trzeba przepracować pół roku by dostać macierzynski


no ona tak miala ale macierzynkie poł roku,inna kolezanka poszla specjalnie do pracy bo dowiedziala sie,że jest w ciazy i tez popracowala chwile i dala l4
no skoro sie pytalayscie jak jest teraz to ok,ja wiem jak bylo,ale lepiej sie upewnic na biezaco...


Zgłoś nadużycie #26 26 lipca 2013, 17:58

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673
Z tego co wiem to jest tak cały czas,kiedys było pół roku a teraz jest rok...no więc może jakieś przekręty czy coś,poprostu jest to dla mnie dziwne,bo co wtedy zrobi zus,jak będzie musiał wypracać macierzyński kilku tysięcom matek które pracowały 1.5 mc i gdzie tu sprawiedliwość dla matek które pracowały rok,dwa a ich podatki idą na macierzyński dla tych które za przeproszeniem "gówno" robiły. Ja bym nie chciała pracować na kogoś macierzyński


Zgłoś nadużycie #27 26 lipca 2013, 18:01

Izka85 Fajna mama
Rejestracja: Gru, 2012 Posty: 3855 Podziękowania: 677

carbonara napisał(a)

Z tego co wiem to jest tak cały czas,kiedys było pół roku a teraz jest rok...no więc może jakieś przekręty czy coś,poprostu jest to dla mnie dziwne,bo co wtedy zrobi zus,jak będzie musiał wypracać macierzyński kilku tysięcom matek które pracowały 1.5 mc i gdzie tu sprawiedliwość dla matek które pracowały rok,dwa a ich podatki idą na macierzyński dla tych które za przeproszeniem "gówno" robiły. Ja bym nie chciała pracować na kogoś macierzyński


nie wiem ale dostały
tak czy owak panstwo nas oszukuje,my tez musimy trochę wymusic ;)


Zgłoś nadużycie #28 26 lipca 2013, 18:51

dziaba91 Gotowa na wszystko
Rejestracja: Mar, 2013 Posty: 1025 Podziękowania: 304
z tego co mi się gdzieś kiedyś obiło o uszy, to trzeba mieć zapłaconą jedną pełną składkę w zusie... i wtedy coś tam się już należy, ale chyba w najmniejszym wymiarze...

Jeżeli umowa jest dłuższa niż jeden miesiąc (nawet jeśli jest na okres próby) to już powinna być przedłużona do dnia porodu. A wtedy macierzyński będzie płacić ZUS :)

Też miałam problemy z szefem więc wolałam dopytać się w Inspekcji Pracy i takich informacji właśnie dostałam ;)

a w styczniu to już można powiedzieć, że ciąża będzie "średniozaawansowana" hehe ;) więc umowę przedłużą do końca.

A najlepiej zadzwonić do Inspekcji Pracy i się samemu wypytać, bo każda sytuacja jest inna :)




Zgłoś nadużycie #29 26 lipca 2013, 20:38

natalijka Początkująca
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 18 Podziękowania: 3
Dziewczyny!
Z ciążą to jest tak, że jeśli umowa jest na czas określony to przedłużają do dnia porodu i koniec.

Następnie trzeba SAMEMU złożyć w ZUS wniosek o ZASIŁEK macierzyński, z tego względu, że zakład pracy już nie będzie płacił URLOPU macierzyńśkiego.
Także te, które złożyły w ZUSIe taki wniosek mają normalnie płacony zasiłek macierzyńśki (pół roku albo rok) a te które się zgapiły to nie mają i tyle w tym temacie.


Zgłoś nadużycie #30 26 lipca 2013, 20:48

carbonara Fajna mama
Rejestracja: Lip, 2013 Posty: 3460 Podziękowania: 673
To powiedzcie mi,moja kuzynka pracowała 7 miesięcy i była zatrudniona w agencji pracy(umowę podpisywała co tydzień) jak dowiedzieli się że jest w ciąży to już nie podpisali z nią umowy i l4 placi teraz zus. To w takim razie jak u niej z macierzyńskim?