Ciężarne mogą jeść więcej tłustego

Autor: Blanca Markiewicz, 7 stycznia 2010 w Ciąża i Poród, Komentarze (0) »

Lekarze zalecają kobietom ciężarnym, aby spożywały większą ilość tłuszczów zwierzęcych, które są doskonałym źródłem cholesterolu koniecznego do prawidłowego rozwoju układu nerwowego.

Najnowsze badania pokazują, że zawarta w mięsie czy jajkach cholina ma bezpośredni wpływ na aktywność ważnych genów u płodu.

Kobiety ciężarne są zatem usprawiedliwione i mogą do swojej diety wprowadzić więcej tłuszczów zwierzęcych niż standardowo.

Lekarze doszli do takich wniosków prowadząc badania na zwierzętach.

"Nasze badanie na myszach wskazuje, że dieta ciężarnej matki, a szczególnie zawarta w niej cholina, może sterować epigenetycznymi "przełącznikami" kontrolującymi rozwój mózgu u płodu" - twierdzi dr Steven Zeisel, pracownik University of North Carolina i autor-senior studium.

Kobiety, które spodziewają się dziecka mogą przyśpieszyć rozwój jego mózgu także dzięki produktom bezmięsnym.

Doskonałym źródłem choliny są również wszelkie odmiany orzechów.

Tagi: ciąża, dieta w ciąży, dieta

Podobne artykuły:

  • Cukrzyca w ciąży

    Cukrzyca w ciąży

    Cukrzyca w ciąży nie musi być niebezpieczna. Zależy to jednak od właściwego leczenia i odpowiedniej diety, którą przyszła mama musi rygorystycznie przestrzegać. Wtedy możemy mieć pewność, ... Więcej »

  • Waga w ciąży

    Waga w ciąży

    Przybieranie na wadze podczas ciąży jest sprawą indywidualną każdej kobiety, zależy to przede wszystkim od tego jak duże dziecko się urodzi, ile masz, wzrostu i jaką miałaś wagę przed ... Więcej »

  • Badania w czasie ciąży

    Badania w czasie ciąży

    Wiesz już, że będziesz mamą. Na teście ciążowym widnieją dwie wyraźne kreski. Pora na wizytę u ginekologa. Podczas pierwszej wizyty lekarz założy ci kartę ciąży i skieruje na badania. ... Więcej »

  • Mdłości w ciąży - jak sobie z nimi radzić

    Mdłości w ciąży - jak sobie z nimi radzić

    Nudności, mdłości i wymioty pojawiają się zazwyczaj w drugim miesiącu ciąży u prawie 90% kobiet. Możesz próbować złagodzić ich objawy odpowiednią dietą i sprawdzonymi sposobami. Więcej »

Komentarze